کد خبر 1002604
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
عکس/ حرم مطهر حضرت ابوالفضل (ع) در آستانه اربعین حسینی

فرمانده ناجا گفت: با سیل ورود زائران روبرو هستیم و در چند روز قبل حدود ۲ میلیون و صد هزار نفر از زائران ایرانی به کشور بازگشتند.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت مرزهای چهارگانه گفت: امروز از پایانه‌های مرزی چذابه، شلمچه، مسیرهای منتهی به این دو مرز و مواکب موجود در آن‌ها بازدید کردیم؛ خوشبختانه تردد زائران از این دو مرز و مرزهای مهران و خسروی روان است.

بیشتر بخوانید:

زائران برای بازگشت به پایانه مرزی برکت مراجعه کنند

او بیان کرد: اکنون با سیل ورود زائران روبرو هستیم و تقریباً در چند روز قبل حدود ۲ میلیون و صدهزار نفر از زائران ایرانی به کشور بازگشتند؛ حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به عتبات عالیات مشرف شدند و اکنون حدود ۱ میلیون نفر همچنان در حال زیارت در کربلا هستند.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی از یک ما قبل از اربعین در مرزهای چهارگانه حضور داشت و با نزدیک شدن به ایام ماه صفر تعداد نیروهای انتظامی افزایش پیدا کرد و بحمدالله در این مدت هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و همه زائران به صورت قانونی از مرزها تردد کردند. در این مدت همکاری بسیار خوبی بین زائران و نیروی انتظامی بود. در مرزها اگر گذرنامه‌های زائران نیاز به تمدید داشت، در همان مرز تمدید گذرنامه انجام می‌شد. همچنین با هماهنگی بین دولت عراق توانستیم برگ تردد موقت برای زائران صادر کنیم و با چاپ این برگ‌های تردد، زائران در موعد مقرر از مرزها تردد کردند و این یک اقدام بی‌سابقه و کمک بسیار بزرگی بر روان‌سازی تردد زائران بود.

سردار اشتری درباره دانشجویان و طلاب مشمول خدمت گفت: برای افراد مشمول تسهیلات بسیار خوبی ایجاد شد. این افراد می‌توانستند با مراجعه به یکی از پایانه یا مراکز پلیس+۱۰ مجوز خروج خود را دریافت کنند و روند طولانی سال‌های قبل برداشته شد و امسال افراد مشمول بیش از ۵ برابر نسبت به سال قبل به زیارت رفتند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه همه همکاران ما در تمامی مسیرها حضور داشتند گفت: همکاران ما در استان‌هایی منتهی به استان‌های مرزی خودروهای شخصی را هدایت می‌کردند. یکی از مصادیق هوشمندسازی، اقداماتی بود که به سرعت انجام می‌گرفت؛ یعنی شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" را که در هفته نیروی انتظامی داشتیم، در عملیات برزگ اربعین، پلیس نشان داد که با سیستم هوشمند و نیروهای مجرب و کارآزموده به خوبی پاسخگوی زائران بود. همچنین کمتر از ۳ ثانیه زائران از گیت‌ها تردد می‌کردند و خوشبختانه امسال گیت‌های افزایش پیدا کرد و همکاران مرزبانی با آمادگی کامل در خدمت زائران بودند.

او گفت: همکاران گذرنامه، پلیس امنیت، یگان ویژه، پلیس راهور و پلیس پیشگیری در مسیرها حضور داشتند و دلسوزانه وظیفه خود را انجام دادند و در این چند روز باقی‌مانده هم در مرزهای چهارگانه ایران حضور خواهند داشت. ما تا زمانی که مرزها به حالت عادی خود برگردند، وظیفه خود را ترک نمی‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس