کد خبر 1002569
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹
شهید نورعلی شوشتری

شهید نورعلی شوشتری شهادت را فیض الهی می‌دانست و به راستی آزادگی را با پروازش به همگان آموخت.

به گزارش مشرق، شهید نورعلی شوشتری شهادت را فیض الهی می‌دانست و عاشق شهادت بود و به راستی آزادگی را با پروازش به همگان آموخت.

بیشتر بخوانید:

سردار شهیدی که جانش را برای وحدت داد +عکس

وی چنان زیبا درخشید که شادی دل و قلب امام را از خود کرد و شفاعتش را نصیب خود کرد و به درستی که او از همه وجودش گذشت و همه دیدند که همیشه در خاکریز دفاع از انقلاب در نبرد بود و گمنام اما درخشنده‌تر از هر نام آوری پر پرواز گشود. 

نورعلی شوشتری در سال ۱۳۲۷ در خانواده‌ای در روستای ینگجه بخش سرولایت نیشابور به دنیا آمد و پس از انقلاب به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

در زمان دفاع مقدس در جبههٔ خوزستان بود و در عملیات مرصاد نقش فرماندهی را برعهده داشت و امام خمینی(ره) پس از این عملیات به او فرمودند: «در این دنیا که نمی‌توانم کاری بکنم. اگر آبرویی داشته باشم در آن دنیا قطعاً شما را شفاعت خواهم کرد».

فرماندهی لشکر ۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشینی فرمانده نیروی زمینی سپاه بخشی از مسئولیت‌های او است.

وی یکم فروردین ۱۳۸۸ با حفظ سمت فرماندهی قرارگاه قدس زاهدان را برعهده گرفت و سعی کرد به پیشرفت و همبستگی در استان سیستان و بلوچستان بپردازد.

شهید شوشتری در روز یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین جریان داشت در انفجاری انتحاری توسط     جند الشیطان  به همراه برخی از فرماندهان سپاه و عشایر بلوچستان به فیض شهادت رسید.

دانلود

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
    7 10
    شادی روح این شهید بزرگوار صلوات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس