ترامپ

یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره سوریه نوشته این تصمیم بدترین هفته سیاست خارجی آمریکا از زمان جنگ عراق را رقم زد.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی در تحلیلی روز دوشنبه، با اشاره به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه، هفته گذشته را «بدترین هفته برای سیاست خارجی آمریکا از زمان حمله به عراق» توصیف کرده است. 

بیشتر بخوانید:

واشنگتن‌پست: بازی ترامپ در سوریه دو سر باخت است

روزنامه گاردین درباره تصمیم ترامپ نوشته در یک هفته‌ای که از گفت‌وگوی تلفنی او با «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گذرد، آمریکا کاملاً شبه‌نظامیان کُرد و به همراه آن راهبرد کشورش در سوریه را رها کرده است.

روزنامه انگلیسی، در توضیح نوشته است: «پرچم گروه تروریستی داعش بار دیگر برافراشته شده و آنچه از اعتبار آمریکا به عنوان شریکی قابل‌اتکا باقی مانده زیر تانک‌های ترکیه له شده‌اند. طبق استدلال می‌توان گفت که روزهای گذشته، بدترین ۷ روز از زمان حمله به عراق بوده‌اند.»

به مقام‌های دولت ترامپ دستور داده شده چراغ سبز او به اردوغان برای حمله به شمال سوریه را، علی‌رغم شواهدی در نقض آن، تکذیب کنند.

گاردین درباره رفتار ترامپ با شبه‌نظامیان کرد در سوریه که متحدان آمریکا بوده‌اند نوشته‌ است: «ترامپ، رابطه با کُردها را به رابطه‌ای کاملاً مبادلاتی فروکاسته است. او گفته که به آنها پول و تجهیزات زیادی داده شده؛ اما برای سربازانی که شانه به شانه هم جنگیدند و غیرنظامیانی که در نتیجه تفاهم ترامپ و اردوغان جانشان را از دست دادند، معامله‌ای در کار نیست. آمریکا قبلاً پشت کردها را خالی کرده، اما سنگدلی محض ترامپ تصور بخشیده شدن این خیانت در آینده‌ قابل پیش‌بینی را دشوار می‌کند.»

گاردین تأکید کرده است: «دفعه بعد که نظامیان آمریکایی دنبال شریکان محلی بگردند که به عنوان نیروی زمینی آنها عمل کنند، کار برایشان بسیار سخت‌تر خواهد بود. حالا  چه کسی برای آمریکا خواهد جنگید؟»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 0
    لیست کلمه ای انگلیسی است بهتر است به فارسی بنویسیم: فهرست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس