نانسی پلوسی نمایه

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از توافق فراحزبی در کنگره برای تلاش جهت لغو تصمیم ترامپ در سوریه خبر داده است.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه دوشنبه از توافق فراحزبی در این مجلس برای تلاش جهت لغو تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سوریه خبر داد. 

پلوسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته که با «لیندسی گراهام»، عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا درباره این موضوع صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

ترامپ جزئیات تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد

ترامپ: بگذارید اسد با ترکیه بجنگد

وی نوشت: «از گفت‌وگو با سناتور لیندسی گراهام خوشوقت شدم. نخستین مسئله کاری ما توافق بر سر این بود که بایستی فوراً یک قطعنامه فراحزبی در هر دو مجلس کنگره برای لغو تصمیم خطرناک رئیس‌جمهور در سوریه داشته باشیم.»

 پلوسی نوشته در مرحله بعد، اعضای هر دو حزب آمریکا در مجلسین کنگره این کشور بایستی «قوی‌ترین تحریم‌ها» را علیه ترکیه اعمال کنند. 

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند.

بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. شبه‌نظامیان کرد در سوریه تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس