کد خبر 1001807
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
1

در چند دهه گذشته شمار زیادی از مجرمین اقتصادی و امنیتی در آن سوی مرزها به دام سربازان گمنام امام زمان(عج) افتاده و به کشور بازگردانده شدند. در ادامه به برخی از مشهورترین آنها می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، روز گذشته خبر دستگیری روح الله زم مسوول رسانه آمدنیوز توسط نیروهای سپاه پاسداران در رسانه ها منتشر شد. به همین بهانه به مجرمینی که در این سالها توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در خارج از مرزهای ایران دستگیر و به کشور بازگردانده شدند.

بیشتر بخوانید

دستگیری روح الله زم دو مخاطب خاص دارد

پیام مهم دستگیری روح الله زم و در اختیار گرفتن آمدنیوز

روایت گوینده خبر از خواندن خبر بازداشت زم +فیلم

مردم در انتظار معرفی عوامل داخلی آمدنیوز

مفسدین اقتصادی یا افرادی که با گروه‌های تروریستی علیه امنیت کشورمان ایران اقدام میکنند، حتی در خارج از مرزهای ایران حاشیه امنی نخواهند داشت.

  شکار شهرام

  پرونده شهرام جزایری به عنوان یکی از بزرگترین  اخلالگران نظام اقتصادی وقت در بعد از انقلاب همواره مورد بحث بوده است. او در زمان خودش توانست چندین رکورد را در زمینه فساد اقتصادی ثبت کند. او با ۲۹سال سن توانسته بود ۵۰شرکت بازرگانی تأسیس کند و پای بیش از ۵۰مدیر را به عنوان شرکای جرم به دادگاه باز کند.

شهرام جزایری در سال ۸۱ دستگیر شد اما سرانجام روز اول اسفند ۸۵ او به همراه چند مأمور از زندان بیرون رفت تا بخشی از دارایی‌هایش را معرفی کند که موفق شد مأموران محافظ خود را فریب دهد و فرار کند. بازتاب‌های این اتفاق آنقدر زیاد بود که رئیس وقت دستگاه قضا، به خاطر این سهل‌انگاری، رئیس زندان اوین و ۴ قاضی ارشد دستگاه قضایی را برکنار کرد.

پرونده شهرام جزایری یکی از حجیم‌ترین پرونده‌های فساد اقتصادی در کشور ماست که برای رسیدگی به پرونده او ده‌ها جلسه دادگاه برگزار شد که در نوع خودش بی‌سابقه بود.

 با این حال او دقیقا ۲۰ روز بعد در یکی از روستاهای کشور عمان به دام نیروهای امنیتی ایران افتاد و به کشور بازگردانده شد. جزایری، ۱۱ مهر ۱۳۹۴ پس از گذراندن ۱۳ سال حبس در سن ۴۳ سالگی از زندان آزاد شد.   جالب است بدانید او به دلیل اینکه بعد از آزادی از زندان ممنوع الخروج بود، سال گذشته باز هم اقدام به فرار از کشور کرد که  در مرز ایران و ترکیه در محموله بار عدس توسط نیروهای پلیس مرزی دستگیر شد.

عبدالمالک ریگی

عبدالمالک ریکی در سال۱۳۶۱ در به دنیا آمده و از سال ۲۰۰۳ میلادی گروهک تروریستی "جند الشیطان" را برای انجام عملیات تروریستی در شرق کشور تاسیس کرد. او اولین دیدار جدی خود را با سفیر ایالات متحده آمریکا در یکی از کشورهای همسایه انجام داد و ارتباطات اولیه با مسئولین ارشد امنیتی آمریکایی و "عبدالمالک ریگی" ایجاد شد.

ریگی چندین انفجار سنگین و جنایت مهم را مرتکب شده که حادثه "تاسوکی" و "انفجار مسجد شیعیان زاهدان"  نمونه‌ای از آدم کشی تروریست های وابسته به عبدالمالک ریگی بود.

بنابراخبار منتشر شده، روزی که قرار بود عبدالمالک ریگی دستگیر شود، نماینده آمریکا قرار بود به قرقیزستان سفر کند و همزمان هواپیمایی که  "ریگی"  در آن حضور داشت هم به مقصد  "بیشکک"  در حرکت بود که سربازان گمنام امام زمان (عج) با رهگیری این موضوع توانستند این تروریست را به دام بیاندازند.

 ریگی تنها ۳۰ ساعت قبل از دستگیری افغانستان را به قصد دوبی ترک کرده بود تا به قرقیزستان سفر کند که این موضوع می‌تواند به معنای جستجوی مقری جدید و بیانگر احساس ناامنی وی در افغانستان باشد. بنابر اعترافات عبدالمالک ریگی  در ابتدای دستگیری، آمریکا به او و گروهش قول همکاری و حمایت داده‌ بود و سیا با آنان رابطه داشت.

ریگی با نام جعلی و گذرنامه افغان در یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هواپیمایی قرقیزستان در مسیر  "دوبی" به "بیشکک"  در حال پرواز بود که در چهارم اسفند ماه ۸۸ در آسمان ایران سه فروند جنگنده  نهاجا که از پایگاه هوایی بندرعباس برخاسته بودند، هواپیما را مجبور به فرود در فرودگاه بندرعباس کردند و سرانجام در این روز یکی از بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات اطلاعاتی و امنیتی کشور برای دستگیری عبدالمالک ریگی رئیس گروهک جندالشیطان و از اشرار منطقه شرق کشور با موفقیت انجام شد.

روح الله زم

روح‌الله زم معروف به نیما زم،  شهریور ۱۳۵۲ در تهران به دنیا آمد و سازنده سایت و کانال تلگرامی آمد نیوز است.   وی در جریان برخی اعتراضات معیشتی در شهرهای کشور در سال ۹۶ بیشتر نام‌ش مطرح شد. او در کانال تلگرامی خود به شکل عجیبی روایت‌های مخدوش و نادرستی را از این اعتراضات منعکس می‌کرد و آموزش جنگ شهری و ساخت سلاح های دست ساز را گام به گام توضیح میداد. این موضوع به حدی جدی بود که کانال او از سوی شرکت تلگرام به دلیل نقض قوانین مسدود شد.

با این حال روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از دستگیری "روح الله زم" سرشبکه سایت معاند و ضدانقلاب "آمدنیوز" در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. اینکه او چگونه بازداشت شده است، سوالی بود که در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شد.

در این باره در بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: «سازمان اطلاعات سپاه، در این عملیات حرفه‌ای، هوشمندانه و چند وجهی با به کارگیری روش‌های نوین اطلاعاتی و شگردهای ابتکاری، سرویس‌های بیگانه را  مدیریت و  فریب داد و "روح الله زم" سرشبکه سایت ضد انقلاب و معاند "آمدنیوز" را  به داخل کشور هدایت و بازداشت کند. »

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 22
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    یاد اون بادمجون زیر چشم جزایری بخبر! :))
  • ا IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    62 87
    درود خدا بر سربازان گمنام امام زمان و همه‌ی حافظان امنیت این کشور که اگر نبودند، کشور هم نبود.
    • جبار IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      7 21
      احسنت
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    16 12
    دلیلش چیه دو مورد اول رو نوشتید نیروهای امنیتی مورد آخر رو نوشتید سازمان اطلاعات سپاه؟
    • ایمان IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      2 5
      منبع این خبر خبرگزاری مهر است مشرق فقط بازنشر کرد
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    22 15
    فکر کنم توافقي بود
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      0 0
      خیر
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    26 23
    جالبه با وجود اینکه دو مورد توسط واجا انجام شده حتی اسمی ازش نیومده؟ یه مدت نبودیم بین نیروهای انقلابی چه خبر شده؟
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    20 48
    فقط بخش ریگی حال داد
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      فقط؟
  • سلمان IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    25 26
    شهرام امیری که تونستن با انجام برخی کارهای اطلاعاتی و امنیتی و ایجاد یک جو رسانه ای به کشور برگردونند او هم به خیال آنکه دستگاه اطلاعاتی ما را فریب داده به کشور بازگشت حال آنکه خیانت او بر نیروهای امنیتی آشکار بود و سرانجام هم اعدام شد
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    7 51
    زم و ریگی با یک شگردستگیر شدن
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
      0 0
      منبع ؟
  • ریزبین DE ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    20 51
    این سیب زمینی کپک زده که میگفت من مثل خورشیدم و نورم همه جارو میگیره پس چرا مثل چراغ موشی ای که نفتش تموم شده وبه فتیله سوزی افتاده شده توی عکس ؟؟ درضمن شکم کارد خوردش جون میده بذارنش جلو لگد قاطر چموش یه کم یاپچگی تمرین کنه !
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    11 39
    سر خط خبرتان غلط انداز است، یا گزارشتان جامع نیست، حتما خیلی خیلی بیشتر از این ،آمار مجرمینی است که به دام افتاده اند، گذشته از این اینکه بعضی خبرها هم عمومی نیست.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    8 63
    جریان جیسون روفراموش کردید؟! گاندو را تماشاکنید!
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اونکه تو ایران بود
  • عمادانی IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 37
    افتخار میکنم به سربازهای وطنم زنده باد ایران زنده باد یاد شهیدان
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    4 3
    بیزحمت این سوشا سبحانی هم بگیرین خیلی دور واداشته قیر گونی شه لطفاً
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    2 1
    عالی بود خدا این جوانان معتقد و مدافع خون‌های شهدا را حفظ کند و به این پاسداران عزیز قوت بدهد
  • سید IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 0
    فقط همین سه نفر؟ احسنتم
  • مهدی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
    0 0
    درودخدابرسربازان گمنام امام زمان عج درسازمان اطلاعات سپاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس