کد خبر 1001426
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
پوتین و ملک سلمان

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، امروز پس از 12 سال در رأس هیأتی وارد عربستان سعودی شد.

به گزارش مشرق، «ولادیمر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار و پس از ۱۲ سال وارد عربستان سعودی شد. سفری که از دو سال گذشته برنامه‌ریزی برای انجام آن صورت می‌گرفت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی مراسم استقبال از رئیس‌جمهور روسیه را بی نظیر توصیف کرده‌اند که نشان از اهمیت این سفر برای سعودی‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

به نظر می‌رسد بحث در خصوص نفت و همکاری‌های اقتصادی محور رایزنی‌های رئیس جمهور روسیه در این سفر باشد. پوتین روز گذشته به شبکه العربیه گفت که عربستان سعودی بازیگر مهمی در زمینه انرژی جهانی است.

به گفته منابعی در ریاض، شاه سعودی و رئیس‌جمهور روسیه قرار است در خصوص همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های مختلف گفت‌وگو و درباره موضوعات منطقه‌ای، به خصوص سوریه، یمن، خلیج فارس و فلسطین رایزنی کنند.

«یورس اوشاکوف» معاون پوتین پیش از این به رسانه‌ها گفته بود که در جریان این سفر قرار است توافقنامه‌های تجاری و اقتصادی امضاء شود. مدیر صندوق سرمایه‌گذاری روسیه نیز حجم این قراردادها را دو میلیارد دلار ذکر کرده است.

«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه سعودی شب گذشته، سفر پوتین را تاریخی دانست و مدعی شد که رابط مسکو و ریاض در چهار سال گذشته شاهد تحول بوده است. او همچنین از تصمیم روسیه برای ایجاد شعبه صندوق سرمایه‌گذاری روسیه در ریاض خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    4 8
    عمو پوتین داره میره دست بوس ملک سلمان؟ این بود عزت ما روسیه پرستان؟
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 0
    برای روسیه، عربستان سعودی مساوی است با چند کشور عربی با اقتصاد کلان و ثروتمند، منظور اون کشورها دنبال رو و متحد عربستان هستن، و روسیه خوب میدونه، راضی یا ناراضی کردن ریاض، یعنی آون کشورها رو ازدست دادن یا بدست اوردن، اون هم از استقبال باشکوه پادشاه عربستان در کاخ کرملین
  • DE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 1
    هر گاوی ۴ پستان دارد از این به بعد ۳ مکنده امریکایی و یک مکنده روسی به هر گاو شیرده سعودی وصل خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس