کد خبر 1000032
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کرملین

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، طی تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» درباره لزوم حفاظت از تمامیت ارضی سوریه صحبت شده است.

به گزارش مشرق، ساعتی بعد از انتشار بیانیه سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه درباره رایزنی رئیس‌جمهور این کشور با همتای روس خود درباره سوریه، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه  روایت خود را از این تماس تلفنی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

فرار آمریکا و تنها گذاشتن دوباره کردها +عکس

ترکیه در شرق فرات به دنبال چیست؟

سخنگوی شبه‌نظامیان کرد: قدرت پاسخ‌گویی به ترکیه را داریم

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، سخنگوی کاخ کرملین( دفتر ریاست جمهوری روسیه) اعلام کرد که ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان درباره لزوم اطمینان حاصل کردن از تلاش‌ها به منظور حفظ تمامیت ارضی سوریه صحبت کردند.

بنا بر اعلام «دیمیتری پسکوف»، رئیس‌جمهور روسیه در این رایزنی تلفنی از همتای ترکیه‌ای خود خواست که با دقت وضعیت جاری در سوریه را تحلیل کند تا از وارد شدن هرگونه آسیبی به تلاش‌های مشترک به منظور حل بحران سوریه ممانعت به عمل آید.

پیشتر دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرده بود که اردوغان با همتای روسی خود درباره عملیات نظامی قریب‌الوقوع در شمال سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده است.

طبق این روایت آنکارا، رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با پوتین ضمن اعلام آمادگی کامل آنکارا برای آغاز عملیات در شرق رودخانه فرات، ادعا کرد این اقدام نظامی به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

انتشار بیانیه کرملین و دفتر ریاست جمهوری ترکیه درباره رایزنی اردوغان و پوتین در آستانه آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه علیه عناصر کُرد منتشر شد

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    0 0
    صد در صد حفظ خواهد شد البته در دست ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس