پوتین

روسای جمهوری روسیه و ترکیه در جریان مذاکراتی تلفنی، حادثه رخ داده در تنگه کرچ و همچنین اوضاع در سوریه، بخصوص روند اجرای توافقات دوجانبه برای برقراری ثبات و آرامش در استان ادلب را بررسی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه امروز در جریان مذاکراتی تلفنی با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه، حادثه رخ داده در روز یکشنبه در تنگه کرچ دریای آزوف که به توقیف سه کشتی ناوگان دریایی اوکراین توسط نیروهای مرزبانی روسیه انجامید را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید:

حرکت ناو روسی به سمت آبهای مشترک با اوکراین

پاسخ کرملین به ادعای رئیس‌جمهور اوکراین برای مذاکره با پوتین

بر اساس این اطلاعات، پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن اینکه همتای ترکیه‌ای خود را در جریان حادثه رخ داده قرار داد، اقدام تحریک آمیز طرف اوکراینی را برای ثبات و امنیت منطقه دریای سیاه بسیار خطرناک ارزیابی کرد.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه همچنین اوضاع در سوریه، بخصوص استان ادلب را مورد بررسی قرار دادند.

کرملین یادآور شد، دو طرف توافق کردند تا تلاش‌های مشترک برای تثبیت اوضاع در ادلب، بخصوص اقدمات لازم برای مبارزه با تروریسم، بر اساس توافقات دوجانبه قبلی را افزایش دهند.  

پوتین و اردوغان همچنین بر اهمیت کار کشورهای ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه به منظور پیشبرد گفت‌وگوها بین سوری‌ها تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    2 0
    غرب عملا در مقابل روسه ناتوان شده اون از گرجستان که اوستیای جنوبی تقربا مستقل شد با حمایت روسیه اون از اوکراین که شبه جزیره کرچ رو جدا کرد
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    1 0
    خوب باید عملیات در استان ادلب سریعتر در بخش حلب آن آغاز شود روسیه بی خود دارد وقت کشی می کند آمریکا هیچ قدرتی بجز نیروی هوایی ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس