کد خبر 681404
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶

مقامات اروپایی واکنش‌های انتقاد‌آمیز، تند و همراه با دلسردی را به آغاز به کار رئیس جمهور جدید آمریکا نشان دادند.

  به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت"، مراسم تحلیف ترامپ روز جمعه مقابل ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن برگزار شد تا ترامپ که سابقه تصدی هیچ مسئولیت سیاسی ندارد، به‌‌عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا سکان هدایت این کشور را در دست بگیرد.

سخنرانی ترامپ در آستانه عهده داری این مسئولیت بزرگ با واکنش های زیادی از طرف مقامات اروپایی روبرو شد.

"زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان سخنرانی  "دونالد ترامپ" به مناسبت آغاز دوران ریاست جمهوری اش بر آمریکا را مرتجعانه خواند و انتقاد شدیدی به آن وارد کرد.

وی در "زد دی اف" آلمان سخنرانی ترامپ را بسیار ناسیونالیستی خوانده و انتخاب وی را نتیجه یک افراط گرایی بد دانسته در عین حال گفت: ما باید این مرد را جدی بگیریم. به اعتقاد من ما باید لباس گرم بپوشیم.

گابریل همچنین به اروپاییان اعلام کرد که انسجام خود را حفظ کرده و از علایقشان دفاع کنند. ما نباید نه مطیع باشیم و نه ترسی داشته باشیم. آلمان یک کشور قدرتمند و اروپا هم یک قاره قوی است.

"نوربرت راتگن"، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان نیز در واکنش به سخنرانی تحلیف ترامپ تاکید کرد که این یک سخنرانی بود که آمریکا را دچار انشقاق و جدایی عمیق تری می کند.

وی بر این عقیده است که سخنان ترامپ محتوی عقب نشینی آمریکا از مسئولیت های بین المللی و همبستگی و اعلام آشکار خودپرستی به عنوان یک اصل اساسی سیاست خارجی آمریکا است.

"کاترین گورینگ اکاردت" از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم از سخنرانی یک پوپولیست در آمریکا سخن به میان آورد.

"نایجل فاراق"، رهبر سابق حزب استقلال انگلیس نیز سخنرانی ترامپ را بسیار قدرتمندانه ارزیابی کرده و آن را تمجید کرد.

حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان هم یک تلگراف تبریک برای ترامپ ارسال کرده و درباره روی کار آمدن وی ابراز خرسندی کرده و خود را متحد ترامپ نامیده و اعلام کرد که ما امیدوارانه مواضع سیاست خارجی ترامپ را دنبال می کنیم.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز از اعلام ترامپ برای به وجود آوردن موانع تجاری جدید انتقاد کرده و گفت: این غلط است که مرزهای خود را ببندیم؛ ما در یک اقتصاد باز جهانی قرار داریم و این ممکن نیست و مطلوب نبوده که بخواهیم خود را از اقتصاد جهانی جدا ومنزوی کنیم.

رئیس جمهور مکزیک نیز از تمایل خود برای همکاری با آمریکا با وجود انتقادهایی که از طرف ترامپ به این کشور وارد شده است خبر داد. وی همچنین در پیامی آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ بر آمریکا را به وی تبریک گفت.

ترامپ همواره اعلام کرده است که می خواهد دیوارهایی را در مرز با مکزیک ایجاد کند تا مهاجرت های غیر قانونی را متوقف کند.

پاپ فرانسیس نیز پیام تبریک خود به ترامپ را در قالب هشدارهایی ارائه کرده و تاکید کرد: در دورانی که در آن خانواده انسانی ما گرفتار بحران های سختی است و واکنش های سیاسی دوراندیشانه و مشترک نیاز است من دعا می کنم تصمیمات شما دربرگیرنده ارزش های غنی معنوی و اخلاقی باشد که تاریخچه ملت آمریکا و تعهدات آن برای حمایت از کرامت انسانی و آزادی در دنیا را نمایان می کند. وی ابراز امیدواری کرد که رهبری ترامپ نیازهای فقرا و نیازمندان را در نظر بگیرد.

رئیس جمهور اوکراین هم پیام تبریکی را برای ترامپ ارسال کرده و برای همکاری های موثر با رئیس جمهور جدید آمریکا ابراز امیدواری کرد.

ناتو نیز که اخیرا ترامپ موجودیت آن را زیر سوال برده بود برای همکاری های خوب با رئیس جمهور جدید آمریکا ابراز امیدواری کرد. دبیر کل ناتو تاکید کرد که این ائتلاف دفاعی یکی از ائتلاف های موفق تاریخ است و ایالات متحده دقیقا مانند اروپا از آن سود می برد.

ترامپ در سخنانش از تمرکز خود برای علایق و منافع آمریکا سخن به میان آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس