کد خبر 996906
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

تلفات و اسیر دادن ارتش عربستان، در مقیاس چند تیپ و چند هزار نظامی، کم سابقه است. زمامداران بدمست و بی عقل سعودی خیال می کردند کار یمن را ظرف چند هفته تمام می کنند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت: از جمله توصیف های لطیف قرآن درباره کافران به هنگام مواجهه با مرگ و نابودی، این تعبیر در سوره مدثر است: "کَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ ، فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ. گویا گورخران گریزانی هستند که از شیر درنده می گریزند".

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد "طی عملیات بزرگ نصر من الله در محور نجران، سه تیپ ائتلاف سعودی به‌طور کامل نابود شده، و هزاران نظامی و افسر ارشد سعودی به اسارت رزمندگان یمنی درآمده‌اند. همچنین صدها کیلومتر از مناطق اشغال شده، آزاد و صدها وسیله نقلیه و زره‌پوش به غنیمت گرفته شده است".

تلفات و اسیر دادن ارتش عربستان، در مقیاس چند تیپ و چند هزار نظامی، کم سابقه است. زمامداران بدمست و بی عقل سعودی خیال می کردند کار یمن را ظرف چند هفته تمام می کنند، اما پنج سال بعد، هر چه بیشتر دست و پا می زنند، بیشتر در باتلاق فرو می روند.

آنها حتی پای آمریکا را هم با به جان خریدن ضربات ویرانگر پهپادها و موشک های مقاومت یمن که رادارها و پاتریوت های پنتاگون را ناکام گذاشتند، به معرکه کشانده اند. در سرانجام این روزها و هفته ها، فرار سعودی ها دیدنی خواهد بود.