کد خبر 994559
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳

وزارت دفاع روسیه با خط بطلان کشیدن بر ویژگی رادار گریزی جنگنده اف-۳۵ اعلام کرد که این جنگنده به راحتی در تیررس سامانه اس-۴۰۰ قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه به تازگی در پیامی خطاب به آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع  موشکی «اس-۴۰۰ » مستقر در ترکیه جنگنده‌های نسل پنجم «اف- ۳۵ لایتنینگ» ساخت آمریکا را بی اعتبار می‌سازد.

بیشتر بخوانید:

«اس ۳۰۰» را طوری ارتقا دادیم که روس‌ها باور نمی‌کردند/ ماجرای بازدید هیئت نظامی خارجی از ایران

آیا آمریکا قدرت برتر موشکی است؟ +نقشه و نمودار

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که محموله دوم سامانه اس-۴۰۰ ساخت روسیه وارد کشور شده و این سامانه‌ در آوریل ۲۰۲۰ فعال خواهد شد. 

به نوشته شماره جمعه  وبگاه «پراودا» در بخشی از پیام وزارت دفاع روسیه  خطاب به آمریکا آمده است، جنگنده اف-۳۵ لایتنینگ  فقط برای  مالیات دهندگان  آمریکایی و خریداران خارجی نامرئی است.

ترکیه در حالی  پروژه اس-۴۰۰ با روسیه را پیش می‌برد که مقامات آمریکایی پیش از این به ترکیه هشدار داده بودند که اگر سامانه‌های اس-۴۰۰ را از روسیه تحویل بگیرد، از پروژه جنگنده‌های اف-۳۵ خارج خواهد شد و با تحریم‌های جدید آمریکا روبرو می‌شود. واشنگتن اعلام کرده  که سامانه دفاعی روسیه با ناتو سازگاری ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های آمریکایی «اف-۳۵» است .

این در حالی است  که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به تازگی خواستار خرید جنگنده‌های پیشرفته روسی از قبیل «سوخو-۵۷» و «سوخو-۳۵» شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها