کد خبر 926809
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

در ادامه جلسه رسیدگی به پرونده متهمان دومان توکان مشخص شد یکی از متهمان به دروغ ادعای داشتن مدرک دکتری می‌کرده است.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه رسیدگی به اتهامات شرکت دومان‌توکان سفریان نماینده دادستان تهران بیان کرد: رشید جباری در اظهارات ۶ اسفند ۹۶ گفته که جمعاً ۱۵۰ میلیارد تومان جذب شده است که از مبالغ جذب شده حدود ۲۰۰ میلیون تومان در حساب مانده است.

نامبرده در اظهارات ۴ اردیبهشت ۹۷ بیان کرده احسان حدیدساز از ابتدا به عنوان مدیر ارشد سرمایه گذشته و حدود ۳ میلیارد تومان بابت آن پورسانت دریافت کرده و همچنین یک خودروی اپتیما به وی ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

آغاز محاکمه ۵ مفسد اقتصادی دیگر

ندا مختارزاده بیان کرده است شرکت مذکور جمعاً ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه داشته و ما تحت آموزش احسان حدیدساز و سهند توکان آموزش دیده‌ایم که چطور اطلاعات را دریافت کنیم.

وی افزود: اعلام شده است که حدیدساز دکترا ندارند و مدرک وی دروغی است. همچنین ذکایی اظهار داشته که مدیرعامل شرکتی حقوقی هستم و کارهای اجرایی پیگیری بهداشت و … را با مجوز از شرکت دومان انجام داده‌ام.

صفریان گفت: احسان حدیدساز در اظهارات خود بیان کرد ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومان هزینه پیامک‌ها و ملک بوده که آن را دریافت کردم و همچنین حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای وی باقی ماند.

این شخص خود را جانشین شرکت اعلام کرده است که می‌گفت پر کردن قرارداد توسط مردم بر عهده من بود و با استفاده از خط تلفنی که به نام من بود پیامک‌ها ارسال می‌شد.

وی ادامه داد: شبنم سنجاوی از شرکای حدیدساز است که متهم بیان کرده برای شرکت شکلات‌سازی پول را از آقای دومان دریافت کرده است.

وی بیان کرد: هیچ مجوزی از سازمان بورس وجود ندارد و نامبردگان آگاهانه از این دروغ استفاده کردند. چون هم سازمان بورس از آنان شکایت کرده و همچنین بانک مرکزی اعلام کرده که اقدامات آنان غیرقانونی است.

منبع: فارس