در حالی بخاری نفتی جان دانش‌آموزان زاهدانی را که گرفت که اسفند ۹۵ روحانی در سفر استانی از رسیدن گاز به زاهدان خبر داد و در تبلیغات انتخاباتی خود به این مساله تاکید بسیار داشت.

سرویس سیاست مشرق - آتش سوزی در مدرسه‌ای در زاهدان و حادثه تلخ مرگ دانش آموزان بازهم افکار عمومی را جریحه دار کرد. روز سه شنبه در حالی بخاری نفتی جان دانش‌آموزان زاهدانی را که گرفت که اسفند سال ۹۵ «حسن روحانی» در سفر استانی از رسیدن گاز به زاهدان خبر داد و در تبلیغات انتخاباتی خود به این مساله تاکید بسیار داشت.

بیشتر بخوانید:

پیکرهای ۳ دانش‌آموز زاهدانی به خاک سپرده شدند +عکس

وزیر آموزش و پرورش به مجلس احضار شد

قالیباف: این شرایط شایسته مردم زاهدان نیست

فیلم / کنایه سنگین مجری زن به نمایندگان مجلس

اما چرا وقتی گازرسانی به زاهدان صورت گرفته و دولت نیز بهره برداری تبلیغاتی خود را از این موضوع انجام داده است باید شاهد استفاده از بخاری نفتی و روند آتش سوزی‌ها در مدارس و به خطر افتادن جان دانش آموزان هستیم.

در همین رابطه، شاهدان محلی بیان می کنند که اگرچه گازرسانی به زاهدان در این دو سال صورت گرفته است اما شاهد اهمال کاری در گاز رسانی به نقاط مختلف این شهر و متعاقب آن این نوع حوادث تلخ هستیم.

در همین رابطه، یکی از کاربران شبکه اجتماعی که در زاهدان زندگی می کند، نوشت:

«مقصرین اصلی حادثه امروز در زاهدان نه مدیر مدرسه ست نه مربی، بلکه آنهایی هستند که در این دوسالی که مشعل گاز در زاهدان روشن شده در گاز رسانی به شهروندان زاهدانی اهمال کاری کردن بطوری که بعد از گذشت نزدیک دو سال فقط درصد مردم گاز دارند.»

با این حال آنچه از دستاورد گاز رسانی به شهر زاهدان می ماند بیشتر یک شوآف و نمایش سیاسی و تبلیغاتی بوده که دولت پس از بهره برداری از آن اقدامات لازم برای بهره مندی مردم از این سرمایه ملی را انجام نداده است.

متأسفانه در دولت شاهد نوعی رویکرد نمایشی برای کارهای مختلف هستیم. در انتهای دولت یازدهم با کلید واژه «علی برکت الله» رئیس جمهور دست به رونمایی و افتتاحیه مداوم و سریالی پروژه‌های مختلف زد. بسیاری از منتقدان مطرح می کردند این افتتاحیه‌ها که قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به طور فشرده انجام شد، یک تبلیغات و نمایش انتخاباتی بود حالا با آشکار شدن موضوع گازرسانی ناقص زاهدان، ابعاد این نمایش بیشتر آشکار می شود.

جوابیه شرکت گاز: