پیش از افخمی رضا براهنی از تحقیر و فرومایگی زنان در بوف کور سخن گفته بود و در نقد «بازنویسی بوف کور» آورده بود که چرا زنان در اثر هدایت یا حرف نمیزنند و می‌میرند، یا لکاته هستند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- پس از انتشار بخشی از اظهار نظر روز گذشته بهروز افخمی درباره همجنسگرا یا دگر باش بودن صادق هدایت (اینجا) در برنامه رادیکال ۳،  موجی از حملات در فضای مجازی، مخصوصا اینستاگرام و توییتر آغاز شد و حتی کسانی که می‌توان ادعا کرد، یکبار یکی از آثار هدایت را نخوانده‌اند، در فضای مجازی به بهروز افخمی هتاکی می‌کنند.  در میان فوجی از حملات بی‌پایه و اساس، حسین لامعی سازنده مستند آلترناتیو «قدیس» که به روایتی تابوی بیهوده احمد شاملو را شکسته، در کانال تلگرامی برنامه سینمایی کات نوشت:

در ۲۴ ساعت گذشته تعدادی از رسانه‌ها مطالبی بر علیه بهروز افخمی منتشر کردند. به دلیل آنکه افخمی روز گذشته ضمن نقد صادق هدایت و آثارش، نفرت‌انگیز و رقت‌انگیز و فرومایه بودنِ شخصیت زنان در نوشته‌های هدایت، و تحقیرِ جنس مونث در آثار او را برآمده از گرایش‌های همجنس‌گرایانه‌اش‌ دانست. افخمی نقطه‌نگاهش را بیان داشت. به زبان استدلال و به آرامی. پاسخی اگر هست باید نوشته‌ شود. نیازی به شلوغ‌کاری نیست. دوره شانتاژ رسانه‌ای گذشته. پیش از افخمی رضا براهنی از تحقیر و فرومایگی زنان در بوف کور سخن گفته بود و در نقد «بازنویسی بوف کور» آورده بود که چرا زنان در اثر هدایت یا حرف نمی‌زنند و می‌میرند، یا لکاته هستند و از وجود روشن زنانگی بی‌بهره‌اند؟ براهنی دلیل این نگاه هدایت را «مذکرسالاری» در ادبیات ایران دانست. پس از براهنی نجف دریابندری هم بوف کور را چرک و بیمارگونه خواند.

بیشتر بخوانید:

نظر رهبر انقلاب درباره «صادق هدایت»

سرشار: صادق هدایت فارسی بلد نبود

گرمارودی:خداوندا صادق‌هدایت را لعنت کن

نظر جالب میرشکاک درباره صادق هدایت

پیشنهاد خودکشی صادق هدایت به نیما و شهریار

حال افخمی پس از مطالعه‌ی داستان‌های هدایت و بررسی شخصیت بیرونیِ او، به تحلیلی در مورد پس‌زمینه‌ی آثارش رسید که بیان‌اش داشت. حرف‌های او (و براهنی و دریابندری) را اگر غلط می‌دانید پاسخ‌تان را منتشر کنید و اگر هم هنوز فرق صادق هدایت و ساعد هدایتی را از هم تشخیص نمی‌دهید، بهتر است سکوت اختیار کنید که این میدان، فراتر از سطح مطالعه‌ی شماست.