عناصر تروریستی داعش در ابتدا با تخلیه مناطق اشغالی در شرق رود فرات مخالفت کردند اما زمانی که دریافتند در نزدیکی پایگاه آمریکایی ها ( التنف) مستقر می شوند به این مسئله رضایت دادند.

به گزارش مشرق، جنوب استان حمص در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگین بود و تلاش عناصر تروریستی داعش با وجود پشتیبانی ائتلاف غربی در چند مرحله برای اشغال مواضع نیروهای ارتش سوریه ناکام ماند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، آمریکایی ها درصدد هستند از تفاله های عناصر تروریستی داعش در استان حمص و مرزهای مشترک با عراق به بهترین شکل استفاده کنند تا زمینه برای تشنج آفرینی مجدد در منطقه فراهم شود.

آمریکایی ها در یک سال گذشته ضربات سنگینی را در مناطق مختلف سوریه متحمل شده اند و تروریست های تحت حمایت آنان مساحت وسیعی از نقاط اشغالی را از دست داده اند و همین مسئله باعث شده راهبرد احیای داعش را در بیابان های حمص دنبال کنند.

اتاق عملیات نیروهای اشغالگر آمریکا در جنوب استان حمص به خوبی می دادند که بازگشت به نقاط از دست رفته اشغالی به راحتی امکان پذیر نیست و پایگاه التنف یک امتیاز و فرصت طلایی برای حفظ ته مانده های داعش در بیابان های جنوبی حمص است که پیشتر در استان های کرکوک و صلاح الدین عراق و شرق سوریه حضور داشتند.

نقشه مرز عراق و سوریه

سناریوی جدید آمریکایی ها به گونه ای نوشته شده که عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات قانع به تخلیه مناطق و انتقال به جنوب استان حمص شوند تا زمینه برای تسلط کامل نیروهای دموکراتیک کُرد بر میادین نفتی این منطقه فراهم شود.

عناصر تروریستی داعش در ابتدا با تخلیه مناطق اشغالی در شرق رود فرات مخالفت کردند اما زمانی که دریافتند در نزدیکی پایگاه آمریکایی‌ها ( التنف) مستقر می شوند به این مسئله رضایت دادند.

به گزارش مشرق، انتقال عناصر تروریستی داعش به مرزهای مشترک سوریه و عراق زمینه را برای فعالیت و تحرکات جدید آنان فراهم می کند و از سویی دیگر  امکان حمایت هوایی آمریکایی ها از آنان مهیا می شود.

نیروهای اشغالگر آمریکایی در سال های گذشته به بهانه حفاظت از نیروهای تحت حمایت خود در پایگاه التنف از نزدیک شدن نیروهای سوری به این منطقه جلوگیری کرده اند و به نظر می رسد با همین سناریوی دروغین درصدد هستند از تروریست های داعش حمایت کنند.

اخبار بیشتر از تحولات منطقه:

سناریوی جبهه غربی - عربی - صهیونیستی برای دمشق چگونه پس از ۷ سال با شکست پایان یافت + نقشه میدانی

زمین‌های کشاورزی مردم محاصره‌شده الفوعه و کفریا در آتش تروریست‌ها سوخت + تصاویر

براساس اطلاعات به دست آمده، قطع ارتباط نیروهای سوری در مسیر ارتباطی « تدمر - ایستگاه پمپاژ سوم - حمیمه - ایستگاه پمپاژ دوم - البوکمال» یکی از اولویت های عناصر تروریستی داعش در جنوب استان حمص به شمار می آید.

اگر تروریست های داعش با کمک نیروهای آمریکایی موفق به قطع این مسیر مهم و حساس شوند، برقراری ارتباط زمینی « تهران - بغداد - دمشق - بیروت» از ناحیه مرزهای مشترک عراق و سوریه دچار مشکل جدی می شود.

به گزارش مشرق، باز بودن فضا در جنوب استان حمص و نزدیکی به پایگاه آمریکایی ها فرصتی برای رشد مجدد تروریست های داعش در این محور است و از سویی دیگر می تواند خطری برای شکست شدن محاصره تروریست ها در شرق استان حمص و صحرای دیرالزور محسوب می شود.