کد خبر 852617
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱

سفیر کره جنوبی قبلا ابراز تاسف کرده بود که برجام حتی اجازه نمی‌دهد بودجه سفارتخانه‌اش از طریق بانک حواله شود و مجبور است پول را از کره جنوبی با ساک دستی به ایران بیاورد!

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در گفت و شنود خود نوشت:

گفت: سفیر کره جنوبی در پایان ماموریت خود طی یادداشتی با عنوان «آخرین شب در تهران» به تعریف و تمجید از برجام پرداخته و نوشته است وقتی عکس مربوط به امضای برجام را دیدم و ایرانیانی را که با موفقیت کشورهای قدرتمند را متقاعد کردند مشاهده کردم زبان به تحسین گشودم!


گفتم: ولی همین سفیر کره جنوبی قبلا ابراز تاسف کرده بود که برجام حتی اجازه نمی‌دهد بودجه سفارتخانه‌اش از طریق بانک حواله شود و مجبور است پول را از کره جنوبی با ساک دستی به ایران بیاورد!


گفت: پس از کجای برجام خوشش آمده است؟! از امتیازاتی که داده‌ایم و تاسیساتی که از بین رفته است؟! تحریم‌هایی که قرار بود لغو شود ولی اضافه هم شده است؟! و...


گفتم: خب، برجام برای کره جنوبی که بد نشده، نفت ما را می‌خرند ولی چون برجام اجازه انتقال پول آن را نمی‌دهد، مجبوریم به‌جای پول نفت، از کره جنوبی کالا وارد کنیم و اقتصاد و ‌اشتغال آنها را رونق بدهیم.


گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای را بگو که یادداشت او را با آب و تاب نقل کرده و آن را نشانه اهمیت برجام دانسته‌اند!


گفتم: یارو به دوستش گفت؛ واقعاًً که خیلی باهوشی، دوستش گفت؛ کاش تو هم باهوش بودی و می‌تونستم بهت بگم خیلی باهوشی، یارو گفت؛ چرا نمی‌تونی؟ خب تو هم مثل من دروغ بگو!