کد خبر 838968
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

مصطفی جمشیدی یکی از نویسندگانی است که روبه‌رو شدن با آثارش تأمل و تحمل بیشتری می‌طلبد؛ زیرا او با توجه به بن‌مایه‌های ذهنی و فکری که در آثارش بازتاب روشنی دارد، اثری به رسم مألوف روزگار خلق نمی‌کند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - حسام آبنوس از خبرنگاران حوزه کتاب در معرفی رمان رویای آق تاریم نوشت:
مصطفی جمشیدی را باید اندک اندک خواند تا فهمید.

این رمان در واقع سرگذشت سرگشتگی و آوارگی است. آوارگی آنهایی که عشق وطن دارند ولی شرایط روزگار به هجرت وادارشان کرده، هرچند تا پایان عمر با خاطرات وطن و روزگاری که در آن داشته‌اند، سر می‌کنند و به مرور آن خاطرات می‌پردازند.

رمان رویای آق تاریم

مصطفی جمشیدی یکی از نویسندگانی است که روبه‌رو شدن با آثارش تأمل و تحمل بیشتری می‌طلبد؛ زیرا او با توجه به بن‌مایه‌های ذهنی و فکری که در آثارش بازتاب روشنی دارد، اثری به رسم مألوف روزگار خلق نمی‌کند واغلب با آثاری سخت‌خوان و به‌عبارتی دیگر دیریاب خوانندگانش را رو در رو می‌کند و همین سبب شده وقتی خواننده‌ای که با آثار او آشنایی ندارد در اولین مواجهه دچار نوعی حیرت شود و به تعبیری قلم او را سخت‌خوان بنامد، اما در واقع اینطور نیست بلکه او در روزگاری که نثرهای سست و کم‌مایه در سایه گسترش شبکه‌های اجتماعی در حال افزایش است، نثری جان‌دار و مستحکم خلق می‌کند و در تار و پود آن اندیشه و باورهایی را می‌گنجاند تا خواننده را دعوت به تأمل و تفکر کند.

رویای آق تاریم از آن کتابهای متفاوت است. این کتاب را نشر به نشر منتشر کرده است