کد خبر 792366
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن در واکنش به تداوم حملات علیه کشورش، از تشدید عملیات‌ها در عمق خاک عربستان خبر داد و گفت که پایتخت امارات هدف مستقیم موشک‌های بالستیک ارتش یمن است.

 به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن، اعلام کرد که «ابوظبی» هدف نظامی اصلی و مستقیم موشک‌های یمنی است.

وی در گفت‌وگو با شبکه قطری «الجزیرة»، اظهار داشت: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیات‌های نظامی خود در مرزهای عربستان را تشدید خواهند کرد.

پایگاه خبری شبکه «المسیرة» با انتشار متن این اظهارات عبدالسلام به نقل از وی نوشت:  در پاسخ به تداوم حملات و تجاوز عربستان سعودی به یمن ما بر شدت عملیات‌های خود در مرزها خواهیم افزود و عمق خاک عربستان را هدف خواهیم گرفت. پایتخت امارات نیز هدف نظامی و مستقیم موشک‌های بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی است.

سخنگوی انصارالله در ادامه بار دیگر از آمادگی این جنبش برای گفت‌وگو سخن گفت و تمامی طرف‌ها در داخل و خارج از یمن را به این امر فراخواند و گفت «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تاکنون هیچ طرح ابتکاری برای حل و فصل این بحران به تیم مذاکره‌کننده صنعاء ارائه نکرده است.

وی اظهارات اخیر ولی‌عهد عربستان درباره یمن را یک رسوایی برای سازمان ملل دانست و از نقش منافقانه و دوگانه این سازمان علیه یمن انتقاد کرد و در صفحه فیسبوکش نوشت: اظهارات بن‌سلمان نشان داد که فرستاده سازمان ملل به یمن، کارمند رژیم سعودی است و هیچ کاری جز تحریف حقایق و طرح طرح‌های ابتکاری غیرواقعی نمی‌کند.

محمد بن سلمان ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان سعودی که از او به نام صحنه‌گردان اصلی سیاست عربستان یاد می‌شود، پنجشنبه پیش اعلام کرده بود: «جنگ عربستان علیه یمن ادامه می‌یابد تا «حوثی‌ها» حزب‌الله دیگری در مرز ما نشوند».

منبع: فارس

برچسب‌ها