کد خبر 796325
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
کاخ سفید نمایه

کاخ سفید حملات موشکی یمنی‌ها به عربستان را محکوم و ایران را به نقش داشتن در این حملات متهم کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کاخ سفید امروز (چهارشنبه) حملات موشکی یمن به عربستان را محکوم و مدعی شد که حوثی‌ها تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار رفته و تلاش‌ها برای حل مناقشه را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای و همزمان با سفر دونالد ترامپ به پایتخت چین اعلام کرد: حملات موشکی یمنی‌ها علیه عربستان که به واسطه نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران انجام شد، امنیت منطقه‌ای را تهدید کرده و تلاش‌های سازمان ملل برای مذاکره و پایان دادن به مناقشه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پیش از این نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از موضع عربستان سعودی در قبال ایران حمایت کرده بود و خواستار همکاری  سازمان ملل متحد برای مقابله با ایران شده بود.

«هیلی» در این بیانیه که روز سه‌شنبه منتشر شده، از موضع خصمانه عربستان سعودی علیه ایران حمایت کرده و نوشته است: «عربستان سعودی اخیراً اطلاعاتی درباره یک موشک بالستیک شلیک‌شده توسط حوثی‌ها به سمت این کشور در جولای ۲۰۱۷ منتشر کرده است.»

شنبه حدود ساعت هشت و ۲۰ دقیقه شنبه شب به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در شمال فرودگاه ملک خالد شنیده شد. گروه انصار الله یمن متعاقب این حمله موشکی اعلام کرد این حمله با موفقیت به هدف برخورد کرده است در حالی که بنا به ادعاهای سعودی ها آنها موشک بالستیک شلیک شده از سوی انصار الله را در آسمان رهگیری و منهدم کرده‌اند.

ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان با متهم کردن ایران به دست داشتن در این اقدام، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد. مقام‌های عربستان از جمله ولیعهد این کشور، آن را «اقدام جنگی» از سوی ایران توصیف کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
    0 0
    مرگ بر آل سعود مرگ بر امریکا . این امریکای دروغگو و جنایت کار که دم از حقوق بشر می زنه آیا مردم بی گناه یمن بشر نیستن آیا بشر حق نداره از خودش در برابر تجاوز دیگران دفاع کنه ؟ آیا ائتلاف سعودی صهیونیستی هر روز مردم یمن رو بمباران نمی کنه ؟ آیا این آل سعود نبود که جنگ رو شروع کرد ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس