کد خبر 785780
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

یک سناتور ارشد آمریکایی ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ برای عدم تایید توافق هسته ای ایران، بر این باور است که اظهارات رئیس جمهور آمریکا تنها پر از هیاهو و سر و صدا بوده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز سناتور آمریکایی با انتقاد از اظهارات روز جمعه ترامپ در عدم تایید توافق هسته ای ایران، گفت: اظهارات ترامپ پر از هیاهو و سر و صدا بوده است.

وی در ادامه افزود: دور شدن از توافق هسته ای اوباما با ایران، محدودیت های اعمال شده بر برنامه هسته ای تهران را برخواهد داشت و طور قابل ملاحظه ای به توانایی آمریکا برای مذاکره بر سر توافقنامه های آتی منع اشاعه تسلیحات، لطمه خواهد زد.

سندرز اظهار داشت: اگر ما واقعا نگران رفتار ایران در منطقه هستیم، بدترین اقدام ممکن که می توانستیم انجام دهیم، ضربه زدن به توافق هسته ای بوده است. این اقدام می تواند حل و فصل سایر مشکلات را سخت تر کند. ما مسیری را ادامه نخواهیم داد که نتیجه قابل پیش بینی آن، خشونت بیشتر، ترور بیشتر و تهدید واقعی گریز هسته ای ایران باشد.

وی در پایان گفت: تصمیم ترامپ موجب انزوای آمریکا از برخی متحدانش مهمش خواهد شد. فرانسه، بریتانیا و آلمان همچنان از توافق هسته ای حمایت می کنند و به طور مداوم اعلام کرده اند که این توافق مطابق با منافع ملی آنها است.

به دنبال سخنرانی جنجالی ترامپ علیه ایران و توافق هسته ای فرانسه، آلمان، بریتانیا در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که حفظ برجام در راستای منافع ملی مشترک این کشورهاست.

در این بیانیه آمده است: ما رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا متوجه شدیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیمی برای تایید مجدد پایبندی ایران به برجام ندارد و نگران عواقب آن هستیم. دولت و کنگره آمریکا را ترغیب می کنیم به در نظر گرفتن پیامدهای آن در قبال امنیت آمریکا و متحدان آن.

منبع: تسنیم