نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند مواضع خود را در حومه غربی شهر عقیربات و شهرک های « عکش و رسم العباکیه» تثبیت کنند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حماه و شمال استان حمص حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با ادامه پیشروی ها در محورهای مختلف، ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند و به پیروزی راهبردی دست یافتند.

نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر توانستند مواضع خود را در حومه غربی شهر عقیربات و شهرک های « عکش و رسم العباکیه» تثبیت کنند و عملیات را برای قطع ارتباط تروریست های داعش در شمال استان حمص و شرق استان حماه ادامه دهند.

خبرها حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در نهایت موفق شدند با ادامه پیشروی ها از حومه شمال شرق منطقه جب الجراح، شهرک های « الوضیحی، جابریه و النشیمی» را به کنترل خود درآورند و پس از سه ماه درگیری سنگین، تروریست ها را در شمال استان حمص و شرق استان حماه از یکدیگر جدا کنند و به محاصره در بیاروند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه از محور شمال شرق منطقه جب الجراح به نیروهای متحد مستقر در شهرک رسم العبد در جنوب شهر عقیربات رسیدند و  مواضع تروریست های داعش در استان های حمص و حماه به دو تکه تقسیم شد.

به گزارش مشرق در جریان درگیری های امروز حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ از سویی دیگر ، گروهی از تروریست های داعش در محور شمالی ( شرق استان حماه) و مناطق« ابوجبیلات، ابودالی، سد عقارب، نزار ۹ و ارتفاع تباره و...» محاصره شدند و در محور جنوبی هم ( شمال استان حمص)، تروریست ها در مناطق « شهاب، جب البشیر، ام قبیبه، عله العلیان و کوه بلعاس» محاصره شدند.

در حال حاضر، عناصر تروریستی داعش در مساحت ۷۰۰ کیلومتر مربعی در دو بخش شمال استان حمص و شرق استان حمص محاصره شده اند اما آنان با تمام قدرت از مواضع خود دفاع می کنند تا همچنان با خرید زمان، مانع از آزاد شدن نیروهای جبهه مقاومت و اعزام آنان به استان دیرالزور شوند.

برچسب‌ها