نیروهای بسیج مردمی همچنین توانستند کنترل مسیر ارتباطی « عدناینه - البعاج» را در دست گیرند. عملیات خنثی سازی بمب ها و تله های انفجاری به کار گذاشته شده در مناطق مختلف شهر البعاج ادامه دارد.

به گزارش مشرق؛ روز گذشته شهر البعاج در شمال غرب استان نینوا از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد. نیروهای بسیج مردمی در این عملیات تروریست ها را از محور شمال و جنوب شرق دور زدند و بدون پاکسازی مناطق شرقی موفق به بازپس گیری شهر البعاج شدند. در این عملیات ۲۰ رو تا در محور شرقی به محاصره نیروهای بسیج مردمی عراق درآمد.

 نیروهای بسیج مردمی همچنین توانستند کنترل مسیر ارتباطی « عدناینه - البعاج» را در دست گیرند. عملیات خنثی سازی بمب ها و تله های انفجاری به کار گذاشته شده در مناطق مختلف شهر البعاج ادامه دارد.

پس از محاصره شهر موصل، تعلفر و آزادی شهر القیروان، شهر راهبردی البعاج اتاق عملیات گروه تروریستی داعش در استان نینوا به شمار می آمد. در تابستان  سال ۲۰۱۴ نیز تروریست های داعش عملیات اشغال شهر موصل را از شهر البعاج شروع کردند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه واقعی، روی نقشه کلیک کنید**

گروه تروریستی داعش همچنین از طریق این شهر نیرو و تجهیزات نظامی منتقل شده از خاک سوریه را به سایر مناطق عراق ارسال می کرد. شهر البعاج مناطق بیابانی استان الانبار و صلاح الدین را نیز به یکدیگر متصل می کند و این مسئله همچنان برای تروریست ها حائز اهمیت است.

در ۴۸ ساعت گذشته در محور شمالی و جنوبی شهر البعاج مناطق « ام حجاره، قبرهاجر، العجوز، الکرعان، النوفلی، الکری، المسرج الفرج، اصدیره شمالی، جابریه، صهریج و صیحه صگر» از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شده است.

نیروهای بسیج مردمی پس از آزادی شهر البعاج، پاکسازی منطقه مرزی « تل صفوک» را در جنوب روستای « جایر» در دستور کار قرار داده اند. «تل صفوک» گذرگاه های رسمی عراق و سوریه محسوب می شود که در حال حاضر در اشغال داعش است.

گروه تروریستی داعش تا چند ماه قبل از طریق این گذرگاه نیرو و تجهیزات را از مناطق اشغالی سوریه به خاک عراق منتقل می کرد اما حالا این گذرگاه به تنها مسیر عقب نشینی تروریست ها در استان نینوا تبدیل شده است.

اگر نیروهای بسیج مردمی موفق به پاکسازی گذرگاه « تل صوک» شوند، تنها گزینه برای فرار تروریست ها به خاک سوریه گذرگاه مرزی القائمیه در استان الانبار عراق است.