در حال حاضر نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری در آستانه آزادی شهر هستند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال استان حماه حاکیست، نیروهای سوری و مقاومت از صبح امروز عملیاتی را از محورهای «صوران، پل شمال غرب شهرک معردس، منطقه المطاحن و ایستگاه قطار» علیه مواضع تروریست های جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی مستقر در شهر راهبردی «طیبة الامام » آغاز کردند و دقایقی موفق شدند  بخش مرکزی، شرقی و جنوبی شهر را به طور کامل آزاد کنند و حدود 46 تروریست از جمله چند فرماندهان برجسته گروه تروریستی «جیش العزه » به نام های «ساهر الصالح،محمد جلاد» را کشته و  تعدادی دیگر را زخمی کنند.

در حال حاضر نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری در آستانه آزادی شهر هستند.

شهر راهبردی «طیبة الامام» از مهمترین مسیرهای امداد رسانی تروریست ها از جنوب ادلب به شمال استان حما محسوب می شود و از بزرگترین پایگاه ها تروریست ها بخصوص جبهه النصره محسوب می شود.
 

این شهر راهبردی همچنین شهرهای راهبردی «صوران، معردس، اللطمانة، حلفایا و خطاب» را در شمال استان حماه به هم متصل می کند.

در صورت پاکسازی این شهر راهبردی عملیات نیروهای مقاومت برای پاکسازی مناطق مهمی از جمله «بویضة،ایستگاه دفاعی السمان،مصاصنه،زور ابوزید و ارتفاع الناصریظ» آغاز خواهد شد.

منابع میدانی در شمال استان حماه در گفت وگو با مشرق اعلام کردند: عناصر تروریستی در حال فرار از شهر هستند و احتمال آزادی این شهر تا ساعتی دیگر وجود دارد.