کد خبر 712424
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز با آغاز مجدد عملیات خود در شمال استان حماة، موفق به پیشروی شدند و اکنون به مرزهای شهرک طیبةالامام رسیده‌اند.

 به گزارش مشرق، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت از صبح امروز سه شنبه مجددا حملات خود را به سوی شهرک «طیبه الامام» واقع در ریف شمالی حماه آغاز کردند.

وبگاه معارض «عنب» به نقل از منابع حاضر در ریف شمالی حماه گزارش داد که نیروهای سوری از بامداد امروز پس از احراز پیشروی، از سمت جنوب به مرزهای طیبه الامام رسیده اند.

به گزارش عنب، جنگنده های سوری نیز بر فراز این شهرک به پروازدرآمده اند و گویا قصد آغاز حملات هوایی را دارند. اما نیروهای سوری دهها موشک به سمت مواضع تروریستها در این شهرک شلیک کرده اند.

این تحولات نظامی در زمانی صورت میگیرد که نیروهای سوری روز گذشته موفق شدند شهرک مهم «صوران» را از تروریستها پس بگیرند.

ارتش سوریه همچنین موفق شد کنترل ارتفاع «بزام» و ایست و بازرسی «القبان» را به دست بگیرد.

بنا بر اذعان این وبگاه معارض، نبردهای اخیر حماه، پس از آزادسازی شهرک صوران که در بزرگراه «حماه-حلب» قرار دارد، به نقطه صفر خود بازگشته است؛ زیرا نیروهای سوری موفق شدند کنترل همه مناطقی را به دست گیرند که تروریستها از ۲۱ مارس گذشته اشغال کرده بودند.

یک منبع نظامی سوری روز گذشته اعلام کرد، شمار تروریستهایی که در جریان عملیات ارتش سوریه در حماه کشته شدند به ۲۳۰۸ نفر رسیده است. در این میان ۱۳۲۵ تروریست نیز زخمی شده اند.

همچنین ۹ تانک، ۴ خودروی زرهی، ۱۳۹ خودروی مختلف به همراه ۲۳ مرکز فرماندهی و ۳ انبار مهمات ترویستها منهدم و ۱۴ پهپاد متعلق به آنان نیز سرنگون شده است.

صوران، دروازه شمالی ارتش به سوی شهر حماه است. این شهر سال گذشته آزاد شده بود، ولی تروریستها چندی پیش آن را اشغال کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جبار قائمیان IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    1 0
    با سلام مشرق این اشتباها از تو بعیده ، حماه هیچ وقت سقوط نکرده و نمیکنه، صوران دروازه ای به سمت شمال حماه میتونه باشه و جنوب ادلب و شهرهای مورک و لطلمنه و خان شیخون و لعدش هم معره نعمان و ادلب
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
    0 0
    فقط رقه فقط رقه ترکیه و آمریکا و الان اردن دارن تانک وارد سوریه می کنند و ارتش ایزان و عراق را خواب گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس