خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به زمزمه ها و گفته می شود هایی بر می خورند که مهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

*در محافل سیاسی از آقایان حسینی بوشهری و رئیسی به عنوان گزینه های امامان موقت جمعه تهران نام برده می شود. به دلیل کسالت آیت الله امامی کاشانی این گزینه ها مطرح شده اند.

*کاملیا انتخابی فرد خبرنگار روزنامه زن که هم اینک در آمریکا بسر می برد، طرح راه اندازی روزنامه الکترونیکی را در دستور کار قرار داده است. قرار است این روزنامه پل ارتباطی ایرانیان خارج و داخل شود. این خبرنگار مقیم آمریکا ارتباط نزدیکی با جریان انحرافی دارد. وی در سفر اخیر رئیس جمهور به آمریکا با مشایی نیز دیداری داشته است. انتخابی فرد در سال های اخیر سفرهای متعددی به اسرائیل داشته و در محافل رسانه ای از وی به عنوان جاسوسه سازمان سیا یاد می شود.

*در حالی که خبرها از بستری شدن و عمل جراحی مشایی به دلیل افتادگی پلک حکایت دارد، اما یکی از حامیان وی در جلسه ای با اظهار نظر متفاوت و جالبی این جراحی را ناشی از خشکی چشم مشایی به دلیل گریه ها و راز و نیازهای شبانه وی عنوان کرده است.

*محمد رضا عارف اخیرا دیداری با خاتمی داشته و درباره وضعیت اصلاح طلبان و نحوه حضور در انتخابات مجلس نهم به بحث و تبادل و نظر پرداخته است. عارف با اعلام شروطی قبول کرده سرلیست اصلاح طلبان در تهران شود. وی از اینکه این خبر به رسانه ها کشیده شود ابراز نگرانی کرده است.

*جریان انحرافی که این روزها سخت تحت فشار پرونده اختلاس قرار دارد، برای فرار از فشار افکار عمومی، طرح انفجار بمب های خبری را در دستور کار قرار داده است. طرح شایعات و دروغ پردازی هایی چون بیماری میر حسین موسوی ، بدهی میلیاردی روزنامه کیهان، مدرک تحصیلی احمد توکلی و... در این راستا ارزیابی می شود.

*یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی که ارتباط نزدیکی با جریان انحرافی دارد و از ترس بازداشت به ترکیه رفته بود، پس از 45 روز به کشور بازگشته است. ظاهرا پیگیری پرونده آریا به وی این امید را داده که دستگاه های نظارتی وی را فراموش کرده اند.

* موسوی لاری در یکی جلسات اصلاح طلبان گفته ما در جریان پرونده آریا ضعیف عمل کردیم و باید فشار بیشتری به دولت بیاوریم. خاتمی با نظر لاری مخالفت کرده و گفته اولا ما باید این موضوع را غیر مستقیم مدیریت کنیم و نگذاریم این قضیه خاموش شود، ثانیا ورود ما باعث به جریان افتادن پرونده های فساد برخی افراد درون جبهه اصلاحات می شود و ثالثا با ورود ما اصولگرایان به وحدت رسیده و و دعوای فعلی بین خود را ادامه نخواهند داد و علیه ما وارد صحنه می شوند. ما نباید این قضیه را تبدیل به دعوای اصولگرایان و اصلاح طلبان کنیم که در آن صورت ما بازنده خواهیم بود. خاتمی همچنین از ورود هاشمی رفسنجانی هم به بحث پرونده آریا انتقاد کرده و گفته مردم حرف های او را به سختی قبول می کنند.

*دکتر احمدی نژاد در اجلاس استانداران سراسر کشور با انتقاد شدید از منتقدان جریان انحرافی گفته است؛ 25 سال است که مشایی را می شناسم و در این مدت نماز شبش ترک نشده، او همچون شهید بهشتی مظلوم است و  شک ندارم خداوند مزد مظلومیت او را طوری خواهد داد که همه متحیر خواهند شد.

* شنیده ایم برخی نمایندگان مجلس درصدد دیدار با حسینی وزیر اقتصاد هستند. هدف از این دیدار متقاعد کردن حسینی به استعفا قبل از استیضاح مجلس است. اکثریت نمایندگان مجلس خواستار استعفای بهمنی و حسینی هستند. در صورت عدم پذیرش پیشنهاد نمایندگان توسط وزیر اقتصاد، این هفته استیضاح وی در مجلس اعلام وصول خواهد شد. انتصاب و برکناری رئیس بانک مرکزی با موافقت رئیس جمهور است.
 

*این روزها در برخی محافل سیاسی این شایعه مطرح شده که آقایان توکلی و نادران از سوی صدا و سیما تحریم خبری و تصویری شده اند. پیگیری های خبرنگار مشرق نشان می دهد این موضوع واقعیت ندارد.

*یکی از اعضای گروهک نفاق در تماس با مادر شهید احمد کشوری آدرس منزل یکی از همرزمان این شهید را که از خلبانان برجسته کشور است طلب می نماید. این مادر با هوشیاری متوجه تماس مشکوک شده و از دادن آدرس خودداری می کند. این مادر غیور در پاسخ به تهدید های این عنصر نفاق می گوید ما را از کشته شدن نترسانید که شهادت افتخار ماست.
 
*جلسه علی لاریجانی با 110 نماینده اصولگرا بازتاب منفی در میان اصولگرایان داشته است. لاریجانی از نمایندگان فراکسیون انقلاب و ایثارگران و رهپویان دعوت به عمل نیاورده بود. این جلسه عنوان "اصولگرایان مستقل" را داشت که انشقاق وانشعابی دیگر در میان اصولگرایان به حساب می آید.
 
*برخی رسانه های منطقه از سفر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حج تمتع امسال خبر می دهند. این در حالی است که نزدیکان هاشمی از قطعی نبودن این سفر می گویند و اعلام می کنند که هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نشده است.