کد خبر 646159
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: هفت دانشگاه به زائران پياده روي عتبات در اربعين حسيني خدمات ارائه مي دهند.

به گزارش مشرق، فضل الله ايرجي كجوري با ارائه گزارشي از سفر به عراق اظهار كرد: مذاكراتي با ستاد بازسازي عتبات عاليات و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در عراق صورت گرفته تا بتوانيم امكاناتي را در اختيار دانشجويان در كربلا و نجف قرار دهيم.

وي با بيان اينكه تمامي برنامه هاي اجرايي و عملياتي خارج از ايران به سازمان بسيج دانشجويي سپرده شده است، افزود: دانشگاه هاي شهيد چمران اهواز، علوم و فنون دريايي خرمشهر، ايلام و واحدهاي مرزي دانشگاه هاي پيام نور و علمي كاربردي در مرزهاي ايران به دانشجويان خدمت رساني مي كنند.

مديركل فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم تاكيد كرد: سوگواره اربعين دانشگاهيان به ميزباني دانشگاه ايلام با رويكرد ادبي و هنري برگزار مي شود و دانشجوياني كه در سال جاري و يا سال هاي گذشته به زيارت عتبات مشرف شده اند مي توانند آثار خود را در قالب هاي مختلف از جمله: فيلم، عكس، دلنوشته، سفرنامه و غيره به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند.

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم نيز گفت: در مراسم اربعين مهمترين مساله همان پياده روي است و افزودن مسائل تبليغي و حاشيه اي در اين حركت لزوما مثبت نيست و رعايت حق و احترام به ميزباني كشور و مردم عراق بسيار مهم است.

سيد ضياء هاشمي افزود: در برنامه هاي اجرايي به ويژه قراردادها رعايت چهارچوب هاي حقوقي معين ضروري است.

در ادامه اين جلسه محمد تاجيك، نماينده سازمان بسيج دانشجويي افزود: امسال 15 هزار دانشجو به صورت كارواني از طريق ثبت نام در دانشگاه ها به زيارت عتبات مشرف خواهند شد و 400 دانشجو از سراسر دانشگاه ها به عنوان خادم از هفته آينده كار خود را آغاز خواهند كرد.

وي ادامه داد: سامانه الكترونيكي قرارگاه اربعين دانشجويي طراحي شده و تا چند روز آينده رونمايي مي شود همچنين براي دانشجويان بسته هاي فرهنگي پيش بيني شده كه شامل اطلاعات ضروري اربعين اعم از نقشه عراق، نقشه پياده روي و مسيرها است.
منبع: ایرنا