کد خبر 642267
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

ایلام-با فرا رسیدن تاسوعای حسینی، روز علمدار کربلا حضرت عباس بن علی (ع)، استان ایلام یکپارچه غرق ماتم و عزا در سوگ اباعبدالله(ع) است

 به گزارش مشرق، به همین مناسبت تجمع عزاداران حسینی در سوگ شهدای کربلا در مناطق مختلف شهری و روستایی استان همراه با آیین های سینه زنی و زنجیر زنی در حال برگزاری است.

تجمع عزادارن حسینی در شهر ایلام ساعت ۱۰ صبح در میدان ۲۲ بهمن آغاز شده و هیئت های عزاداری با حضور در این مکان با مرثیه سرایی و نوحه خوانی به شیوه سنتی و محلی سوگواری می کنند.

افزون بر حرکت دسته های سینه زن و زنجیر زن، مردم ایلام عصر امروز در تکیه ابوالفضل(ع) و حسینیه سید موسوی با بر افروختن شمع به عزاداری و سوگواری در سوگ علمدار کربلا پرداخته و در ادامه نذورات خود را میان عزاداران توزیع می کنند.

توزیع حلیم، شله زرد، آش رشته، شربت و انواع غذاها بنام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) از آیین های مردم استان در ایام محرم بویژه روزهای تاسوعا و عاشوراست.

ایستگاه های صلواتی در بیشتر محله ها، معابر و خیابان ها راه اندازی شده و با توزیع شیر، شربت و خرمااز دسته ها و هیئت های عزادار و اقشار مردم پذیرایی می کنند.

علاقه پرشور مردم بویژه نوجوانان و جوانان به خاندان عصمت و طهارت (ع) آنان را به حضور گسترده در آیین های سوگواری امام سوم شیعیان و یاران با وفایش فرا خوانده است.

آیین های تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم عزادار در شهرستان های دره شهر، آبدانان، مهران، ملکشاهی، دهلران، ایوان، سیروان و چرداول نیز با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.
منبع: مهر