کد خبر 623009
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸

ایمن الظواهری رهبر شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده روز گذشته با انتشار ویدئویی در اینترنت از شهروندان اهل سنت عراقی خواست تا بر علیه دولت این کشور شورش کنند.

گروه جهان مشرق- ایمن الظواهری رهبر شبکه تروریستی تکفیری بین المللی القاعده روز گذشته با انتشار ویدئویی در اینترنت از شهروندان اهل سنت عراقی خواست تا بر علیه دولت این کشور شورش کنند.


بنابر این گزارش، در این ویدئو که با عنوان "پیام های کوتاه برای امت پیروزمند عراق" منتشر گردیده، الظواهری با ادبیاتی طائفه ای، شهروندان اهل سنت عراق را مورد خطاب قرار داده و خواستار اتحاد انها برای مبارزه و جنگ علیه دولت این کشور شده است. وی دولت عراق را که نیمی از آن از اهل سنت شریف عراق تشکیل شده است "دولت شیعی"! نامیده و خواستار تشدید جنگ شیعه و سنی در این کشور گردیده است. این در حالی است که علی رغم در اقلیت بودن اهل سنت در عراق (کمتر از 30 درصد) و اکثریت شیعیان ، بخش اعظم دولت و مصادر دولتی و نظامی در اختیار برادران اهل سنت این کشور قرار داشته و همزیستی مسالمت آمیزی در جامعه این کشور میان پیروان این دو فرقه اسلامی وجود دارد. 


القاعده تا پیش از تاسیس داعش در عراق حضور گسترده ای در این کشور داشته و تمامی تلاش خود را برای اختلاف افکنی ماین شیعه و سنی بکار بسته بود. الظواهری در حالی از کوه ها و غازهای مرز افغانستان و پاکستان برای مردم عراق تعیین تکلیف کرده که گروه تحت امرش در 25 سال گذشته حاضر به مقابله با اسراییل و دفاع از کیان ملت فلسطین که روزانه در معرض هتک حرمت و کشتار جمعی صهیونیست ها قرار دارند نشده است.