کد خبر 619058
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵

از ساعتی پیش دور جدید حملات شبه نظامیان گروه تروریستی پ.ک.ک به مواضع نیروهای دولتی سوریه در شهر حسکه واقع در شمال شرقی این کشور آغاز شده است.

گروه جهان مشرق- از ساعتی پیش دور جدید حملات شبه نظامیان گروه تروریستی پ.ک.ک به مواضع نیروهای دولتی سوریه در شهر حسکه واقع در شمال شرقی این کشور آغاز شده است.


بنابر این گزارش، این درگیری ها زمانی آغاز شد که شبه نظامیان گروه تروریستی پ.ک.ک و پی وای دی متشکل از کردهای سوریه و ترکیه با حمله به یکی از مقرهای نیروهای بسیج مردمی سوریه در مرکز شهر حسکه تلاش کردند که با مقاومت شدید نیروهای بومی مواجه شدند. با تشدید درگیری ها ارتش سوریه اقدام به اعزام دو هزار نفر نیروی کمکی به فرودگاه نظامی دمشق کرده و فرماندهان نظامی به شبه نظامیان هشدار دادند که در صورت عدم تخلیه شهر نسبت به سرکوبی آنها به اشد وجه اقدام خواهد شد. 


شبه نظامیان تجزیه طلب کرد طی ماه های گذشته بارها حملات مشابهی را برا علیه سازمان های دولتی سوریه مستقر در بخش های مختلف استان حسکه سوریه انجام داده اند. هدف از این حملات بستر سازی برای اشغال استان حسکه و پاکسازی قومی آن از ساکنین عرب بوده است. حملات شبه نظامیان در حالی است که در جریان هجوم داعش به حسکه و قامشلی دولت سوریه اقدام به تجهیز انها برای دفاع از مناطق مسکونی خود در برابر تروریستهای تکفیری کرده بود.