کد خبر 606724
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی مدیران کشور در تمامی دولت‌ها دچار فلج فرهنگی شده‌اند،‌ گفت: از زمانی که قانون عفاف و حجاب تصویب شده است، دولت به آن عمل نمی‌کند.

به گزارش مشرق،‌ حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر پنجشنبه در دومین همایش سراسری عفاف و حجاب در مشهد با انتقاد از  کسانی که پست مدیریتی در کشور دارند و همه چیز را سفید جلوه می‌دهند، اظهار کرد: انتقاد سیاه نمایی نیست بلکه پوشش نقاط ضعف و قوت مدیران است اما برخی‌ افراد همه چیز را سانسور می کنند، مشکلات کشور با سکوت رفع نمی‌شود و انتقاد یکی از راه حل‌های رفع مشکلات کشور است.

رحیم‌پور ازغدی به موضوع به‌کارگیری افراد بدون تخصص در دولت‌ها اشاره کرد و افزود: هیچ استدلالی برای به‌کارگیری افراد بدون تخصص در راس امور کشور به‌ویژه امور فرهنگی وجود ندارد، چنانچه فردی که مسئولیتی قبول کرده است بداند افراد لایق‌تری از او می‌توانند فعالیت کند، اگر مسئولیت خود را به او واگذار نکند به مردم خیانت کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مدیران کشور در تمامی دولت‌ها دچار فلج فرهنگی شده‌اند و همگی به‌جای اینکه کار انجام دهند، صرفا سخنرانی می‌کنند، در واقع کشور سخنرانان خوبی دارد نه مدیران لایقی که این امر تنها مختص دولت فعلی نیست.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به نظر مثبت برخی مدیران در تمامی امورات کشوری گفت: برخی از آن دسته مدیرانی که در جلسات مختلف با همه چیز موافق‌اند، خائن هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به قانون حجاب وعفاف گفت: متاسفانه از زمانی که این قانون تصویب شده است دولت به آن عمل نمی‌کند، حتی در دولت گذشته نیز برخی‌ها حاضر به امضای این مصوبه نبودند.

رحیم پورازغدی با یادآوری موضوع فیش های حقوقی نجومی گفت: آمار بالای پرداخت حقوق‌های نجومی در سه قوه وجود داشته و دارد اما همه دستگاه‌ها اعلام بی‌خبری کردند و حالا جای طرح این سوال است پس چه کاری در ادارات ما انجام می‌شود،  قانون کشور ما بسیار محکم است و برای هر موضوعی، مسیری را مشخص کرده است اما متاسفانه کسی به آن عمل نمی‌کند، در واقع مشکل کشور قانون نیست بلکه مدیران ما به قانون عمل نمی‌کنند.

وی با اشاره موضوع حجاب در کشور که آیا حجاب باید به شکل قانون باشد یا خیر،‌ افزود: قانون فقط مختص حفظ حجاب نیست، برخی افراد به وظایف قانونی خود در حوزه‌های دیگر عمل نمی‌کنند اماانتظار دارند دیگران در موضوع حجاب گوش به فرمان آنها باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: این تفکر که هرکسی که بی‌حجاب باشد، فاحشه و فاسد محسوب می‌شود، از ریشه غلط است، همچنین درجه‌بندی حجاب از صفر تا صد اشتباه است و اصل حجاب در قرآن پوشش صحیح است یعنی به گونه‌ای لباس بپوشیم که خودنمایی در پوشش وجود نداشته باشد، در جایی نیز ذکر نشده که بانوان برای حفظ حجاب صرفا باید از چادر استفاده کنند.

رحیم پورازغدی با اشاره به روش‌ها و سنت‌های ازدواج گفت: روش‌های قدیمی جوابگوی ازدواج‌های امروزی نیست، متاسفانه ازدواج بیش از ۱۰ میلیون جوان در کشور به تاخیر افتاده است که حتی برخی از آنها از سن ازدواج نیز عبور کردند بنابراین باید برای سلامت جامعه تدبیری اندیشید.

منبع: مهر