با گذشت بیش از سه ماه از قطع سخنرانی های استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که رهبر انقلاب بر لزوم استفاده از دیدگاه‌های وی تأکید کرده بودند، هنوز مسؤولان این ستاد، پاسخی به سؤالات نمازگزاران و رسانه‌ها درباره علت عدم دعوت از ایشان ارائه نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، از خرداد سال 93 بود که استاد حسن رحیم پور ازغدی به دعوت ستاد برگزاری نماز جمعه تهران برای سخنرانی در پیش از خطبه های نماز جمعه، سلسله مباحثی را با موضوع " بازار اسلامی" ارائه کرد که مورد استقبال نمازگزاران، امامان جمعه تهران ، رسانه ها و تشکل های دانشجویی قرار گرفت.

استقبال از این سخنان به گونه ای بود که بسیاری از نمازگزاران پیگیر دریافت سی دی های این مباحث بودند و در فضای مجازی نیز مخاطبان استقبال خوبی از محتوای این سخنرانی ها داشتند.

پس از  گذشت چند جلسه از طرح این مباحث، فشارهای پنهان و اشکار باعث شد تا به صورتی غیر عادی سخنرانی رحیم پور ازغدی برای مدتی متوقف و سپس پیشنهاد موضوع جدیدی پیرامون " خطرات خروج از خط امام" برای طرح در خطبه ها داده شد.

پس از گذشت چهار جلسه و همزمان با ایام 13 آبان که قرار بود ایشان بحث نفوذ را با استناد به اسناد لانه جاسوسی در پیش از خطبه ها مطرح کند، ناگهان سلسله مباحث ایشان قطع و مسوولان ستاد نماز جمعه تهران نیز تاکنون پاسخگوی رسانه ها درباره علت عدم دعوت از ایشان و ناتمام بودن مباحث استاد رحیم پور نبوده اند.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۰ تیرماه ۱۳۹۴ و در دیدار با جمعی از دانشجویان، از استاد رحیم پور به عنوان " یکی از برادران خیلی خوب ما" نام برده و بر لزوم استفاده دانشجویان از دیدگاه های ایشان تاکید کرده بودند.

                      پشت پرده لغو سخنرانی‌ پیش از خطبه های رحیم‌پور ازغدی کیست؟!

در آن دیدار یکی از دانشجویان در سخنان خود و در اعتراض به قطع سخنان پیش از خطبه های رحیم پور گفت: اقدامات نادری نظیر سخنرانی پیش از خطبه های استادحسن رحیم پور ازغدی نیز، که موجب جذابیت عمومی و بازگشت نماز جمعه به جایگاه حقیقی آن بود، با تنگ نظری های جناح های حاکم و مسئولین رسانه ملی و نماز جمعه متوقف شده است.

رهبر معظم انقلاب در صحبت های خود به این مهم اشاره کردند و فرمودند: اینجا اسم آوردند از یکی از برادران خیلی خوب ما که در خطبه‌های نماز جمعه صحبت میکردند؛ خیلی خوب، از ایشان، از امثال ایشان استفاده کنید، اینها را در تشکّل ها بخواهید.

شنیده های مشرق حکایت از آن دارد علت لغو سخنرانی های رحیم پور ناراحتی برخی مقامات اجرایی از انتقادات وی درباره رویکرد و عملکرد دولت یازدهم و فشار به ستاد نماز جمعه تهران برای توقف این سخنرانی ها بوده است.

در گزارش های رسانه‌های دولتی از سخنرانی‌های رحیم پور، ناراحتی مقامات اجرایی از محتوای این سخنرانی ها مشاهده می شود. از جمله خبرگزاری ایسنا در موردی با انتخاب تیتر «کنایه های رحیم پورازغدی به دولت یازدهم در نماز جمعه» می نویسد:‌ «سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن دفاع تمام قد از شعار « مرگ بر آمریکا » سیاست خارجی دولت یازدهم را به شدت مورد انتقاد قرار داد.»
حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور دوازدهم مرداد ماه در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود گفته بود «خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان».

 22 خردادماه 93 نیز وی از رویکرد دولت برای برخورد توام با ادب و احترام و کرامت با منتقدان خبر داده بود: «دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. گرچه گروهی با زبان تکریم با دولت سخن نگویند، اما پاسخ ما به آنها با ‌ادب و احترام و کرامت خواهد بود و ما برای صلح، آشتی و برادری کنار جمع شده‌ایم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 33
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    2 1
    سلام و صلوات و فیوضات ذات مستجمع جمیع کمالات بر استاد و مرادم جامع معقول و منقول حکیم رحیم پور ازغدی اطال الله عمره و لعنت خداوند بر دشمنان او چه در داخل و چه در خارج و در هر پست و لباس و منصبی
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    خداوندا دشمنان داخلی و خارجی حکیم رحیم پور ازغدی ایدئولوگ و تئورسین مبرز و برجسته انقلاب اسلامی را مخذول و منکوب بفرما
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    کسانی که مانع تنویر افکار جامعه توسط مردان بزرگی چون علامه رحیم پور و علامه مصباح یزدی می شوند مهدورالدم هستند
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    به زودی به شهر مقدس قم خواهم رفت و به سراغ مراجع عظام تقلید خواهم رفت تا فتوای ارتداد کسانی که اجازه نمی دهند مردم ایران با اسلام راستین و اسلام ناب محمدی توسط مصباح یزدی و رحیم پورازغدی آشنا شوند را از مراجع تقلید بگیرم
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 1
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • زاگرس ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    لابد سخنرانی هاش در راستای ترویج فرهنگ لیبرال سرمایه داری بوده است ، نه ترویج فرهنگ تشیع !!!!!!!!!! !!!!!
  • رضا ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    علت لغو سخنرانی های آقای رحیم پور را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی جستجو کنید.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    به طرز مطلب نوشتن شما اصلا نمیخوره که نروژی باشه و تازه مسلمان !!!؟؟؟
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    اخوی چه راحت حکم ارتداد می دی یکم یواش تر هر چیزی رو که براش حکم تکفیر صادر نمی کنند اگر اونا فشار می زان که پخش نشه این طرفیا هم باید سعی خودشون رو بکنن تا این سخنرانیا پخش بشه اگر قرار باشه هر چی بر طبق نظر ما نبااشه سریع حکم بدیم که سنگ رو سنگ بند نمیشه
  • علی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    با سلام بحث های استاد رحیم پور واقعا عالی و کاربردی است پیشنهاد دارم سایت ها و خبرگزاری های انقلابی از صحبت ها و نقطه نظرات استاد استفاده کنند. یا علی
  • سیری ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    تازه مسلون کف به دهن آورده.بکشید کنار الانه که طناب پاره کنه.
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    وضعت خیلی خرابه. افکارت مثل داعشی های تازه مسلمان شده است. تجدید نظر بفرما.
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مشرق ...!! کسی که با نام تازه مسلمان نروژی مقیم ایران نظر می ذاره داره اسپم می کنه (مزاحمت ایجاد میکنه)! هرچند نظرات مسئله داری نذاشته ولی در همه ی مطالب سایت مکرر نظر می ده
  • مسلمان اسمی ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    جملات و تندروی های این تازه مسلمان نروژی بوی گروه فرقان را میدهد. شاید هم از گروه اصلاح طلبان باشه که میخواد مذهبی ها رو رادیکال و خشن جلوه بده. بنظر من دوستان (بالا) ایشون را تحت نظر داشته باشند بد نیست.
  • محمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    سیاست زدگی وسیاست بازی این کشور را کشته اگر چیزی سیاست زده شد دیگه رشدی نداره وسیاست کاری وحزب بازی و چاپلوسی اگه رواج پیدا کرد دهان دانشمندان و علماء هم بسته میشه
  • هادی ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ؟؟؟؟!!!!
  • هادی ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    تازه مسلمان نروژی مقیم ایران؟؟؟؟!!!!
  • علیرضا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    عزیزم بهتر نیست که توی انتخاب دینت تجدید نظر کنی؟؟؟ اسلام جای افراطیون و خودسرها و کاسه داغ تر از آش نیست! اسلام ناب همواره به اعتدال و مسالمت و... توصیه میکنه!! همون بهتر که شما مسلمان نباشی. این پیامم مربوط به تمام نظراتته نروژی عزیز.
  • مجید ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    پیامبر (ص): منافق از کافر بدتر است اینایی که سخنرانی رو لغو کردن منافقن
  • عایرضا ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    مسلمان اسمی: شماهم گویا میخوای از آب گل آلود ماهی بگیری اخوی؟؟؟؟!!! چرا این افراطیون رو به احزاب خاص نسبت میدی؟؟ نه معتدلین نه مستقلین ونه اصلاح طلب ها و نه اصول گراها هیچکدوم این تفکر تندروی رو قبول ندارن!! حالا شما از سر دشمنی که به حزب خاصی داری! بشو آتیش بیار معرکه!!
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    5 ساله مینویسی تازه مسلمان!!! الان شما از ما هم کهنه تری خخخ
  • مهدی ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    دولتی که خودرادولت راستگویان می داندبیایدسخنرانی ایشان را نقد کند.اگردولت دلیل داشت جواب می دادنه اینکه ازریشه همه چی روبزند.دولت راستگویان شیطان بزرگ آمریکاعدومبین نیست پس چراشما دست به ایشان درازنموده وهمه چی رودرکیسه آنها میدانید.
  • حسن ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    لغو سخنرانی آقای ازغدي ربطی به دولت نداره. اگر دولت صاحب نفوذ بود که زمانی آقای رفسنجانی به نماز جمعه بازگشته بود.
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    داعش نیستی شما احیانا؟ راستش رو بگو بین خودمون میمونه
  • یاتاقان ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    من چندتا سخنرانی های پیش از خطبه اش رو شنیدم فوق العاده بود حیف که لغو شده و تاسف برای لغو کنندگان
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    آقای علیرضا اتفاقا اگه شما هم مثل این جناب تازه مسلمان یکبار قرآن رو خونده بودی میدید که نوشته یهودیان و منافقین پیرو آنها میخواهند بین حق و باطل یک راه اعتدال و میانه ای پیش گیرند! ضمن اینکه هرکی خودش بگه من اعتدال دارم و بقیه افراطی هستن معیار شما ست یا اینکه آدمها رو بر اساس حق و قرآن میسنجید؟!
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    پس فکر کردی فقط ظریف بلده بره خارج انگلیسی حرف بزنه؟!
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    در همه جا علت تمام بایکوت ها را جستجو کنید بعد ببینین چجوری میشه تمام مجریهای تلویزیون قبل انتخابات یا آبی فیروزه ای پوشیدن یا بنفش
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    دولتی که بخواد مردم جاهل بمونن تا بتونه بر مردم حکومت کنه وقتی دم از سواد بزنه و اعتدال خیلی جالبه! اللهم ارزقنا بیسوادی و افراط
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    نظرکاربرمحترم بنام حسن درست است
  • ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    جناب علیرضا شما بطور اتفاقی!! از جمله آدمهایی نیستین که اگه گاهی رو برخی شبکه های مستهجن پارازیت بندازن ناراحت میشی میگی آزادی بیان نداریم ما تو این ممکلت؟ واه واه پوستم خراب شد و...
  • محمد از مشهد ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    استاد رحیم پور از دل مسمانان ومستضعفین جهان و ولی امر زمان سخن می گوید لذا بر دل می نشیند . خدا ایشان را حفظ کند . اگر ریاست طلبان دهان ابوذر هارا نبدند بعید است . پشت پرده تمام پلشتی های دنیا هوا نفس و دنیا طلبیست .
  • محمد عاشق پیامبر ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    آره منم دیدم ولی نظراتش اسپم نیست نظرات شما بیشتر به اسپم شباهت داره تا نظرات ایشون!
  • محمد عاشق پیامبر ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 1
    در مجموع صحبت های ایشون بد نبوده تا بحال. هرچند این موضع اخیرشون مبنی بر گرفتن ارتداد! خب فی الواقع به دور از عقلانیت دینی هست، با این وجود نمره ایشون تا بدینجا نمره خوبی هست. انشاءالله خدا همه ما رو به راه راست هدایت کنه و عاقبت هممونو ختم به خیر کنه
  • محمد عاشق پیامبر ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 1
    عزیزجان حرفای قبلیت خوب و درست بود ولیکن در این مورد کمی تجدید نظر لازمه، تعمق و تفکر و تدبر در لایه های درونی دین می تونه به تقویت ایمان، افزایش بینش و بصیرت روزافزون منجر بشه اخوی
  • محمد عاشق پیامبر ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    سلام و صلوات خدا بر تمامی خدمتگزاران اسلام و لعنت خدا بر دشمنان دین خدا
  • محمد عاشق پیامبر ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    اساسا هرجا سخن حق و دید برنده و نگاه نافذی وجود داشته باشه، دشمن خیلی سریع تشخیص میده، همانطوری که در مورد علامه مصباح تشخیص دادند و اکنون هم به سراغ آقای رحیم پور عزیز رفتند متاسفانه
  • ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    یه خورده خلاصه میکردی بهتر نبود؟!!
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    از این بیاناتت یقین کردم که تو نفوذی اصلاح طلبان برای بد نشان دادن چهره مومنین هستی نه تازه مسلمان...
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    تو حکم جهادت رو احتمالا از حجاریان و مهاجرانی و.. گرفتی تا چهره مومنین رو تخریب کنی جاسوس نفوذی...
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    به تو چه
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    اللهم العن ...
  • ناشناس ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    شما چی کاره باشی که بری پیش مراجع فتوا بگیری؟؟؟
  • ناشناس ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    دولت بشدت از آگاه سازی و بلوغ فکری جامعه وحشت دارد.
  • حسین ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    1 0
    مشرق تموم کن این کامنت سازی ها رو ...یاد ستون تماسهای مردمی کیهان افتادم
  • آرش ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۶
    0 0
    خاک بر سر اون که اسلام را اینجوری به تو یاد داده است.
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    جالبه مشرق خیلی جالبه سایت پارسینه یه نفر رو درست کرده به اسم ... هی کامنت میده تو هم یه نفر درست کردی به اسم تازه مسلمان نروژی بابا
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    انگار از شندین حرف حق بد جور آتیش گرفتی که هر چی لایق خودته به دیگران نسبت میدی جانب سیری؟ اگر اون آقا اشتباه میکنه تو هم اشتباه میکنی و هم ادب نداری و هم شرافت.
  • ناشناس ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    رحیم پور رو بی شناسنامه و بی سواد نکنن صلوات ! صدا و سیما که خرخره رائفی پورو میخواد بجوئه رحیم پور هم اگر بذارن کنار تی وی رو باید شوت کرد تو خلیج فارس !!
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 0
    اگر بر فرض محال اون اسپمه تو تروجان و ویروس و کرم و..... هستی. اتفاقا کامنتای همون تازه مسلون نوروزی شرف داره به کامنتای خیلیا که ده ها ساله که مسلونن و جد و آبادشون مسلمون بودند.
  • شناس ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 0
    چون که خواهی رد اسبت گم کنند مشرقی وار نعل را وارونه زن
  • ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    1 0
    سلام و درود بر یکی از نخبه ترین مردان میدان جهاد فکری-فرهنگی استاد رحیمپور ازغدی که یاوری مومن و با اخلاص برای ولایت و رهروی راستین برای راه مقدسی ست که امام خمینی و امام خامنه ای برای ملت ایران و همه مستضعفین جهان گشودند که همان مکتب اصیل قرآن و اهل بیت(ع) است. استاد رحیمپور ازغدی خاری در چشم آمریکایی ها و صهیونیستی ها و سعودی ها و سکولارها و لیبرال ها و همه دشمنان و منافقین استاد رحیمپور ازغدی خاری در چشم رهروان اسلام آمریکایی مرگ بر دشمنان استاد رحیمپور ازغدی مرگ و لعنت بر همه دشمنان امام زمان(عجل الله)
  • ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    انگلیس میگه اختلاف بنداز پادشاهی کن . من که میگم به جای نروژی انگلیسیه
  • ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    خیلی نکته جالبی گفتی که تا حالا بهش فکر نکرده بودم . فهمیدم نقش عمارها از مالک اشترها بالاتر است
  • حسن ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    من بیشتر احتمال میدم شما قصد تخریب جناب رحیم پور ازغدی را داشته باشید نه حمایت ایشان را چون با افراطی نشان دادن خود سعی بر این دارید که القا کنید طرفداران ایشان افراطی هستند
  • بچه شهید ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    راستی آقایون دقت کردی برعکس واتفاقا ووووواین دولت اصلا تحمل انتقادرونداره .گاهی میگه اینا بیسوادن گاهی میگه عقب مانده سیاسی ان...
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
    0 0
    نظر شما غلط است
  • رمضانی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
    0 0
    واقعا باید نماز جمعه پویا و مطالبات مردم را پیگیری کند ، این تریبون آزاد اندیشی است ، باند قدرت و ثروت حتی با نماز جمعه هم سیاسی برخورد میکنند ، باید انقلاب دیگری کرد !؟جوانان بسم الله
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 1
    افساد طلب ها به لرزه در اومدن
  • وحیده ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    سلام و صلوات بر پیامبر گرامی اسلام و پیروان راستین ایشان همچون استارد رحیم پور ازغدی.فردی که سخنانشان باعث بصیرت و دین شناسی حقیقی بود برای بنده.ان شاا... که در پناه حقتعالی بتوانند روهر روز با قدرت بیشتری در این مسیر گام بردارند و مخالفین واسلام و اساتید بزرگواری همچون ایشان یا هدایت شوند و یا از صحنه روزگار محو گردند.
  • وحیده ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    از دوستان عذر خواهی میکنم و خط آخر رو اصلاح میکنم که غلط انشایی داشت. "ان شاا... که در پناه حقتعالی بتوانند هر روز با قدرت بیشتری در این مسیر گام بردارند و مخالفین اسلام و مخالفین اساتید بزرگواری همچون ایشان یا هدایت شوند و یا از صفحه روزگار محو گردند. انشاا...
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    هرکسی هست مشخصه که مخالف عموم مراجع هست، مخالف حضرت امام خامنه ای به علاوه علامه مصباح و... هست. مشخص نیست از کجا خط می گیره و داره به ریش ما می خنده.
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    موافقم
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    با اینکه اصلاح طلب نیستم، ولی به نظرم این شکل کامنت ها صحیح نیست. ناشناس عزیز شاید موجب تفرقه هم بشود، به هرحال ما همه یک امتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس