کد خبر 588664
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

رژیم صهیونیستی در نتیجه فشارهای خانواده‌های شائول آرون و هدار گولدن دو نظامی اسیر اسرائیلی در غزه مجبور شد آنها را اسرای جنگی اعلام کند و این مساله نشان می‌دهد که این رژیم در نهایت مجبور به مذاکره با حماس و امضای قرارداد مبادله اسرا با آن خواهد شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه عبری زبان معاریو، ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 51 روزه غزه و پس از آن هدار گولدن و شائول آرون را نظامیان کشته شده در جنگ اعلام کرد اما فشارهای خانوده‌های این دو نظامی این رژیم را وادار به تجدید نظر کرد و ارتش در نهایت آنها را اسرای جنگی و مفقوده شده در غزه خواند.

آرئیل مرگلیت عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب اردوگاه صهیونیستی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به خاطر این تصمیم مورد حمله و انتقاد قرار داده و تصریح کرد که نتانیاهو ارزش‌های یهودیان را زیر پا می‌گذارد تا منافع شخصی خود به خطر نیفتد.

نشانه شکست

مرگلیت اظهار داشت که خواستار برگزاری نشست فوری کمیته امنیت و امور خارجه کنست رژیم صهیونیستی برای تحقیق از نتانیاهو در مورد نظامیان ناپدید شده در غزه خواهد شد. وی تصمیم اخیر دولت نتانیاهو را یکی از نشانه‌های شکست در جنگ 51 روزه خواند.

این نماینده صهیونیستی تصریح کرد که عاقلانه نیست نتانیاهو نخست خطر تونل‌های مقاومت در غزه را از صهیونیست‌ها پنهان کند و پس از آن مجددا به آنها اهانت کرده و در مورد سرنوشت فرزندانشان به آنها دروغ بگوید.

همچنین یوسی میلمان کارشناس امنیتی صهیونیستی این سوال را مطرح کرد که آیا احتمال دارد تل‌آویو تسلیم خواسته‌های حماس مقابل تحویل این دو نظامی اسیر شود؟

خانواده‌های نظامیان اسیر

میلمان در گفتگو با روزنامه عبری زبان معاریو اظهار داشت که تصمیم اخیر رژیم صهیونیستی حاکی از فشارهایی است که از طرف خانواده‌های نظامیان مفقود یا اسیر شده در غزه بر این رژیم وارد می‌شود و این مساله با تصمیمات و اقدامات اخیر در سال‌های گذشته در خصوص کاهش دخالت خانواده‌های نظامیان در امور ارتش کاملا در تضاد است.

این تحلیلگر صهیونیستی تصریح کرد که دولت رژیم صهیونیستی قبلا در نتیجه فشارهای خانواده‌های نظامیان صهیونیستی مجبور به امضای قرارداد مبادله اسرا با حماس شده و بهای سنگینی را پرداخته است که از جمله این قراردادها می‌توان به قرارداد مبادله گلعاد شلیط سرباز اسیر صهیونیستی با 1027 اسیر فلسطینی اشاره کرد.

وی اشاره کرد که قرارداد شلیط شبیه قراردادی است که رژیم صهیونیستی در دهه 80 و در جریان جنگ اول لبنان به امضا رساند که در آن زمان سه نظامی این رژیم در دست جبهه خلق برای آزادی فلسطین ـ فرماندهی کل اسیر شده بودند.

یوسی میلمان که روابط نزدیکی با سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دارد، اظهار داشت که آیا زمان آن رسیده است تا ارتش تصمیم تازه‌ای اتخاذ کند و موضع تازه‌ای در قبال حماس اتخاذ کند؟ آن هم در شرایطی که این رژیم تاکنون از هرگونه امتیازدهی به حماس مقابل کسب اطلاع از سرنوشت نظامیان مفقود و اسیر خود در غزه خودداری کرده است.
منبع: ایسنا