کد خبر 560327
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به موازات اشتعال جبهه های نبرد در بخش شمالی استانهای حلب، حماه و لاذقیه از سوی گروههای القاعده و ارتش آزاد، منابع خبری از پیشروی های گسترده گروه داعش در مناطق اطراف اتوبان استراتژیک "خناصر - اثریا" واقع در حنوب استان حلب خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- به موازات اشتعال جبهه های نبرد در بخش شمالی استانهای حلب، حماه و لاذقیه از سوی گروههای القاعده و ارتش آزاد، منابع خبری از پیشروی های گسترده گروه داعش در مناطق اطراف اتوبان استراتژیک "خناصر - اثریا" واقع در حنوب استان حلب خبر داده اند.


بنابر این گزارش، دور جدید حملات داعش به این جاده راهبردی که از آن بعنوان تنها مسیر ارتباطی - تدارکاتی نیروهای نظامی و ساکنین شهر حلب به دمشق و لاذقیه نام برده می شود، از سه روز پیش آغاز شده و با پیشروی های خطرناک این گروه همراه بوده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی منابع سوری 4 پاسگاه تامین امنیت نیروهای ارتش سوریه و گروه حزب الله النجباء عراق در حملات داعش سقوط کرده و مقادیر فراوانی سلاح و مهمات به همراه وسایل نقلیه و راهسازی به چنگ تروریستها افتاده است. دو ماه پیش نیز داعش با هماری القاعده از دو محور شرقی و غربی اتوبان اثریا - خناصر را هدف حملات خود قرار داده بودند اما طی عملیات نیروهای ارتش سوریه و گروههای هم پیمان شکست خورده و با تلفات سنگین از منطقه گریخته بودند.