کد خبر 540285
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

در اثر وقوع دو حمله انتحاری در مسجد رسول اعظم (ص) شیعیان در منطقه "الشعله" شهر بغداد حداقل 15 نفر شهید و 20 تن دیگر بشدت زخمی شده اند.

گروه بین الملل مشرق- دقایقی پیش در اثر وقوع دو حمله انتحاری در مسجد رسول اعظم (ص) شیعیان در منطقه "الشعله" شهر بغداد حداقل 15 نفر شهید و 20 تن دیگر بشدت زخمی شده اند.


بنابر این گزارش، حسب اظهارات شهود عینی این دو انفجار در زمان برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء روی داد که طی آن ابتدا عامل انتحاری اول جلیقه مواد منفجره خود را در میان نمازگزاران منفجر و هنگامی که مردم و نیروهای امدادی در حال امداد رسانی به زخمی های حادثه بودند عامل انتحاری دوم خود را در میان آنها منفجر کرده که به افزایش تعداد تلفات و خسارات وارده منجر شده است. 


گروه تروریستی تکفیری داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته و عوامل آن را "ابورواحه انصاری و ابوتراب الانصاری" (هردو تبعه عراق) معرفی کرده است. وقوع انی انفجار با واکنش سریع و قاطع علما و بزرگان اهل سنت عراق مواجه شد. در همین راستا "شیخ خالد الملا" سخنگوی هیئت عالی مفتی های اهل سنت عراق بشدت این حمله را محکوم کرده و عوامل آن را جانیان خطرناک ضد مسلمان معرفی کرد که باید بشدت با آنها برخورد گردد.