کد خبر 517841
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸

طبق اساسنامه AFC باشگاه‌های عربستانی نمی‌توانند مسائل سیاسی را بهانه قرار داده و از رقابت با تیم‌های ایرانی امتناع کنند.

به گزارش مشرق، پس از اینکه طی چند روز اخیر مقامات فدراسیون فوتبال عربستان و باشگاه‌های این کشور برخی مسائل سیاسی را بهانه کرده و اعلام کردند که حاضر نیستند به هیچ وجه با تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ آسیا بازی کنند و حتی امروز پا را از این هم فراتر نهاده و گفته‌اند که باید این رقابت‌ها مجدداً بدون حضور نمایندگان ایران قرعه‌کشی شود، اما اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا این ادعاها را رد کرده و در مقابله با این شیطنت سعودی‌ها قرار دارد.

بر همین اساس و طبق ماده 3 اساسنامه AFC خیلی واضح بیان شده است که هیچ تبعیض نژادی، قومی و سیاسی در فوتبال قاره کهن دخیل نیست و تصمیماتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گیرد هیچ‌گاه بر اساس این موارد نخواهد بود.

بنابراین هیچ کشوری از جمله عربستان سعودی نمی‌تواند با این ادعا که ما با ایران مشکل سیاسی داریم به امتناع از رقابت با حریفان ایرانی پرداخته و از کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کند که ما نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم با تیم‌های ایرانی بازی کنیم.
منبع: فارس