کد خبر 517321
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

رئیس سازمان لیگ گفت: عربستانی‌ها سابقه نگاه سیاسی به ورزش را داشته‌اند.

به گزارش مشرق،‌ مهدی تاج در جمع خبرنگاران در خصوص اظهارات عربستانی‌ها مبنی بر بازی نکردن در ایران گفت: در ماده 3 و 4 اساسنامه کنفدراسیون آسیا آمده که نباید نگاه سیاسی بر ورزش به خصوص فوتبال وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: البته عربستانی‌ها سابقه این مسائل را داشته‌اندو یکبار در ورزشگاه آزادی عنوان کردند که شعار نژادپرستانه داده شده و یکبار هم اعلام کردند که در ورزشگاه فولادشهر آب آلوده به آنها داده‌اند که ما مدارک خودمان را ارائه کردیم و خوشبختانه کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ آنها را داد.

تاج اظهار داشت: تیم‌های عربستانی هر ساله هزینه‌های کلانی انجام می‌دهند و جنگ‌های رسانه‌ای را هم به راه می‌اندازند، اما توصیه ما این است که باشگاه‌های الهلال، النصر، الاهلی و... خود را بازیچه دست سیاسیون قرار ندهند و فوتبال را فوتبالی ببینند.

وی افزود: اتفاقی در تهران نیفتاده، اما اگر این مسائل ادامه پیدا کند و این جوسازی‌ها انجام شود، می‌توانیم از آنها شکایت کنیم و به صورت جدی هم مسئله را دنبال خواهیم کرد. قرار است امروز شکایتی به کنفدراسیون آسیا ارسال کنیم، چرا که عربستان سابقه چنین مسائلی را داشته است.

رئیس سازمان لیگ خاطرنشان کرد: حرکت عربستانی‌ها زشت است، آنها ورزش را هم سیاسی کرده‌اند و خود را دستمایه سیاسیون عربستان قرار داده‌اند. با این همه خوشبختانه سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها کار خود شان را می‌کنند و امیدواریم باشگاه‌ها درون زمین چمن پاسخ محکمی به عربستانی‌ها بدهند و اتفاقی بهتر از این وجود ندارد. از نظر ما هیچ اتفاقی رخ نداده و ایران کشوری امن است. شما دیدید که بزرگان فوتبال دنیا مثل فیگو، روبرتو کارلوس و... به ایران آمدند و استقبال خوبی از آنها شد و حتی صحبت‌های خوبی در رسانه‌های خارجی درباره ایران انجام دادند.

تاج تصریح کرد: فدراسیون فوتبال قطعاً پاسخ عاقلانه‌ای به این مسائل خواهد داد و ما شکایت جدی خود را تنظیم کرده‌ایم و امروز آن را به AFC تسلیم می‌کنیم، چرا که مسئولان عربستانی عنوان کرده‌اند در ایران بازی نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بهتر نیست از حضور بازیکنان در لیگ‌های حوزه خلیج فارس مثل قطر جلوگیری شود، افزود: در همه جای دنیا و در همه لیگ‌های معتبر ترانسفر بازیکن امری مرسوم است، همانطور که ما در کشور خودمان بازیکن خارجی داریم،‌اما آن چیزی که باید با آن مقابله شود، نگاه سیاسی و زشت عربستانی‌هاست که باید با آن برخورد کرده و آن را محکوم کرد.

تاج همچنین درباره کارشکنی‌های عربستان خاطرنشان کرد: آنها بسیار بد عمل می‌کنند. قبلا هم چنین حرکات زشتی داشته‌اند. یک بار در فولادشهر و یک بار در ورزشگاه آزادی که گفتند شعارهای نژادپرستانه گفته شده است اما AFC به عنوان یک مرجع بالادستی آنها را محکوم کرد. امیدوارم باز هم این کار را انجام دهد.

وی درباره نقل و انتقالات تیم‌های بدهکار تصریح کرد: تیم‌های لیگ برتر بدهی‌های زیادی دارند اما این مبلغ 20 میلیارد کمتر شده است. آنهم به خاطر فشارهای منطقی کمیته انضباطی و سازمان لیگ بوده است. ما همچنان محکم روی مواضع‌مان هستیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    برن جهنم بازی کنن
  • محمد ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    0 0
    این پادشاهشون هیچی حالیش نیس اگر چیزی سرش میشد شیخ نمر رو اعدام نمیکرد یا حادثه کشته شدن حجاج در منا اتفاق نمی افتاد فقط دید منفعت طلبانه به همه قضایا دارند اینا از نسل نمرودن امروزه دانشمندان ثابت کردن که پادشاهان آشور که خیلی در کشتن و غارت کردن دست طولانی دارن ژنتیکشون با عرب های عربستان یکی بوده و اینها از نژاد اون پادشاهان وحشی اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس