در جریان یکی از بازیهای لیک فوتبال ترکیه، تماشاگران ترک در واکنش به درخواست بلندگوی ورزشگاه مبنی بر یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان حملات خونین تروریستی داعش به شهر پاریس، فریاد الله اکبر سردادند.

گروه بین الملل مشرق- در جریان مسابقه فوتبال میان تیمهای ملی ترکیه و یونان، تماشاگران ترک در واکنش به درخواست بلندگوی ورزشگاه مبنی بر یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان حملات خونین تروریستی داعش به شهر پاریس، فریاد الله اکبر سردادند. این در حالی بود که "آلکسیس سیپراس و احمد داوود اوغلو" نخست وزیران دو کشور یونان و ترکیه در ورزشگاه حضور داشتند. فاتح تریم، سرمربی تیم فوتبال ترکیه پس از پایان بازی گفت که رفتار هواداران ترک را بشدت محکوم می کند. وی تاکید کرد: امروز روز همسایگی بود اما هواداران ما عکس آن را نشان داده اند.

{$sepehr_media_1249889_400_300}

لازم به ذکر است که از ابتدای بحران تروریستی تکفیری در سوریه در سال 2011 دولت اخوان المسلمینی ترکیه به رهبری اردوغان و داوود اوغلو در کنار دربارهای قطر و عربستان بزرگترین حامیان تروریسم تکفیری در سوریه و عراق و سایر کشورهای منطقه غرب آسیا و شاخ آفریقا بوده و هستند. بر اساس اسناد موثق منتشر شده در رسانه های ترکیه و بین المللی، سازمان جاسوسی ترکیه نقش مستقیم در تاسیس،طراحی و پشتیبانی از کلیه عملیاتها و جذب و سازماندهی و آموزش نیروهای گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش، القاعده، احرارالشام، ارتش آزاد، جیش الاسلام و ... ایفا کرده است.