کد خبر 488550
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸

كتاب «تاريخ مستطاب آمريكا» ديروز در بيش از 800 نماز جمعه سراسر كشور معرفي شد.

به گزارش مشرق، كتاب «تاريخ مستطاب آمريكا» ديروز در بيش از 800 نماز جمعه سراسر كشور معرفي شد.

طرح ترويج فرهنگ كتاب و كتابخواني در نماز جمعه سراسر كشور تلاشي است كه به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامي و با همكاري شوراي سياستگذاري ائمه جمعه سراسر كشور در حال اجراست. با توجه به فرا رسيدن ايام‌الله 13 آبان و روز ملي مبارزه با استكبار جهاني در هفته پيش‌رو، كتاب «تاريخ مستطاب امريكا» در نماز جمعه سراسر كشور معرفي شد.
كتاب «تاريخ مستطاب امريكا» به قلم دكتر صادق كوشكي با زباني طنز و همراه كاريكاتورهايي از مازيار بيژني، به روايت تاريخ ايالات متحده امريكا مي‌پردازد.

اين كتاب توسط «مؤسسه فرهنگي خاكريز ايمان و انديشه» با همكاري «مؤسسه خيزش‌ نو» در حالي منتشر شده كه عده‌اي مي‌‌خواهند چهره واقعي و كريه امريكا را بزك و دشمني ديرينه شيطان بزرگ با ملت‌هاي مظلوم جهان را پنهان كنند. كتاب «تاريخ مستطاب امريكا» هم درباره خود امريكايي‌‌ها و تاريخ و فضاي جامعه‌شان، هم در خصوص سياست‌هاي امريكا در قبال ايران و نيز در عرصه بين‌المللي سخن مي‌گويد.

خط سير چيده شده در اين كتاب براي روايت مرحله به مرحله تاريخ امريكا، يك خط دقيق است كه شايد بتوان آن را دربرگيرنده تمامي اتفاقات مهم تاريخ پرفراز و نشيب امريكا دانست؛ اتفاقاتي كه بسياري از آنها با تلاش امريكايي‌ها در لابه‌لاي تاريخ دفن شده بودند و حالا دوباره با اين كتاب به مخاطب ايراني شناسانده مي‌شوند. در كتاب حاضر، سعي شده پژوهش كاملي متكي بر منابع و اسناد معتبر موجود در خارج از جمهوري اسلامي صورت گيرد تا جاي خرده‌گيري براي حاميان استكبار باقي نماند؛ لذا نويسنده از منابع غربي‌ها و حرف‌هايي كه خودشان پيرامون امريكا زده‌اند، استفاده كرده و در مورد سياست‌هاي امريكا در قبال ايران نيز بيشتر از منابع منتشر شده توسط وابستگان رژيم پهلوي بهره برده است.

«تاريخ مستطاب امريكا» با سبكي نو به روايت تاريخ پر از ظلم و نكبت امريكا پرداخته و به منظور تأثيرگذاري هرچه بيشتر بر عموم مخاطبان از زبان طنز و تصاوير كاريكاتوري ويژه‌اي استفاده كرده كه در نوع خود كم‌نظير است. مخاطب اين اثر در ابتدا عموم مردم ايران، دانش‌آموزان و دانشجويان و سپس تمامي مردم دنيا انتخاب شده‌‌‌اند.

منبع : روزنامه جوان