کد خبر 469772
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷

اتاق فکر آمریکایی Institute for the Study of War با انتشار تصویری ماهواره ای از سوریه مدعی استقرار 4 فروند جنگنده سوخوی 27 در سوریه شده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در روزهای اخیر تصاویر ماهواره ای زیادی از کشور سوریه منتشر شده است که بر اساس آن منابع غربی ادعا می کنند حجم زیادی از تجهیزات نظامی روسی وارد بندر و فرودگاه لاذقیه در سوریه شده اند.

اتاق فکر آمریکایی Institute for the Study of War با انتشار تصویری ماهواره ای از سوریه مدعی استقرار 4 فروند جنگنده سوخوی 27 در این سوریه شده است. اما کمی بررسی دقیق تر نشان می دهد که جنگنده های مذکور دو کابینه و همچنین دارای بالک های موسوم به "كانارد" هستند.


تصویر مورد نظر که در توسط اندیشکده مورد نظر در توئیتر منتشر شده است


تصویر واضح تر از جنگنده های مورد نظر، به بالک ها دقت کنید

این بالکها که برای افزایش توان مانور پذیری جنگنده به کار می رود بر روی تعداد محدودی از جنگنده های روسی مثل سوخوی 30 اس ام، سوخوی 34 و سوخوی 33 نصب شده است. سوخوی 33 که جنگنده ای تک کابین و سوخوی 34 هم که هواپیمایی با حالت نشستن دو خدمه در کنار هم هست. فلذا می توان این گونه نتیجه گرفت که تصویر مورد نظر متعلق به جنگنده سوخوی 30 اس ام است.


جنگنده سوخوی 30 اس ام نیروی هوایی روسیه

جنگنده سوخوی 30 اس ام به صورت اختصاصی برای نیروی هوایی روسیه توسعه یافته است از یک دستگاه رادار آرایه فازی غیر فعال BARS-R بهره می برد . این جنگنده توان پرواز با  سرعت 2 برابر سرعت صوت را دارد. در بخش تسلیحات نیز این هواپیما به مانند سایر اعضای خانواده فلانکر می تواند تا حدود 8 تن انواع سلاح هوا به هوا و هوا به سطح را با خود حمل کند. این مدل هم در حدود 3000 کیلومتر برد داشته و توان سوختگیری هوایی نیز دارد.