کد خبر 457068
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

شبکه یک شبکه هر ایرانی با تدارک برنامه‌های ویژه‌ای چون «دستپخت»، «خاطره»، «مجله 626» و چند سریال تلویزیونی از نیمه دوم سال به روی آنتن می‌رود.

به گزارش مشرق، محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما در خصوص چگونگی تغییرات برنامه‌های شبکه یک در نیمه دوم سال  گفت: به مناسبت فرارسیدن «هفته دولت» برنامه «نگاه یک» به صورت ویژه با حضور وزرا جایگزین برنامه‌های «پایش» و «امشب» شده و به طور کامل در هفته پخش خواهد شد.

وی در مورد تغییرات برنامه «امشب» عنوان کرد: بناست عوامل برنامه «امشب» در ایام حج برنامه‌هایی در خصوص حج و زیارت تولید کرده و برای پخش به اینجا بفرستند و در مدتی که این برنامه به شکل قبلی پخش نمی‌شود، تغییراتی که بناست صورت بگیرد، اعمال خواهد شد. از جمله تغییرات در دکور و همچنین سوژه‌های نوینی برای بهتر شدن برنامه.

احسانی در خصوص تغییر مجری برنامه «امشب» گفت: بحثی برای عوض شدن علی ضیاء مطرح نیست و در مدت زمانی که وی در تهران نیست، برنامه‌های گروه «امشب» در قالب کارهایی که تولید می‌کنند پخش خواهد شد و به دلیل آنکه در آن ایام ما ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم سعی می‌کنیم به طور کلی برنامه «امشب» را در کنداکتور بگنجانیم.

مدیر شبکه یک افزود: برای نیمه دوم سال که با هفته «دفاع مقدس» آغاز می‌شود، یکسری برنامه و مسابقه تدارک دیده‌ایم که از بین آن‌ها می‌توان به برنامه‌ای که به روایت فتح سفارش داده‌ایم اشاره کرد. من راش‌های این برنامه را دیده و باید بگویم که بسیار کار خوبی خواهد بود و برای هفته دفاع مقدس آماده خواهد شد. همچنین برخی سریال‌های جدید که از نیمه دوم در جدول پخش شبکه یک قرار می‌گیرند عبارتند از: سریال «نفس گرم» آقای عسگرپور، و «معمای شاه» آقای ورزی و «پشت بام تهران» ساخته آقای بهرنگ توفیقی.

احسانی بیان کرد: با توجه به اینکه یک مدت طولانی پخش برنامه‌های کودک و نوجوان را شاهد نیستیم، در حال بررسی طرح‌هایی برای گروه کودک و نوجوان بوده و سعی کرده‌ایم در شش ماهه نخست سال به دنبال فراهم نمودن مراحل اولیه این طرح‌ها باشیم. البته با کمیت کمتر اما کیفیتی بهتر. همچنین به دلیل اینکه مدتی گروه کودک و نوجوان شبکه به لحاظ ساختاری حذف شده بود، در تلاشیم تا مخاطبان بالقوه برنامه‌های کودک و نوجوان را تبدیل به مخاطبان بالفعل کنیم.

وی اظهار داشت: برنامه دیگری به نام «مجله 626» داریم که یک مجله پر تحرک اقتصادی به زبان ساده است که پخش آن نیز از اواسط  شهریور آغاز خواهد شد. به علاوه طرح جدید برنامه‌های «صبح بخیر ایران» که حدود یک ماه و نیم است تعطیل شده و «سیمای خانواده» را در دست کار داریم. در کل سعی شده علاوه بر حفظ نقاط قوت فعلی، حرف‌ها و فرامین نوین و کارشناسان جدید را اضافه کنیم. 

مدیر شبکه یک ادامه داد: در حال تدارک یک مسابقه بزرگ آشپزی به نام «دستپخت» هستیم. در حدود دو هفته پیش برای بازدید از این برنامه رفته بودیم که دکور آن با حجم وسیعی در حال آماده شدن است. «دستپخت» یک مسابقه آشپزی خانوادگی خواهد بود.

وی افزود: برنامه بعدی «خاطره» است که در این مدت کوتاه مخاطبان خوبی را نیز جذب کرده است. البته در ابتدای کار کمی دست به عصا حرکت کردیم زیرا اینطور دیدیم تا جایی که مخاطب هنوز پایگاه خود را نیافته بهتر است تا با حجم وسیعی شروع نکرده و گزیده کار کنیم. در برنامه «خاطره» تمرکز صرف روی فیلم و سریال‌ها نیست بلکه برنامه‌های دیگر با قالب‌های متفاوت مدنظر قرار گرفته‌اند به عنوان مثال نمایش تصاویر مردم عادی از زمان گذشته که برای مخاطبان نیز بسیار جالب بوده است. یک بخش خاص دیگر در این برنامه وجود دارد که مختص کارکنان خبر است، آقایان و خانم‌هایی که سال‌ها پیش گوینده خبر بوده و هم‌اکنون مشغول نیستند و افرادی که در گذشته و دوران دفاع مقدس حضور داشته‌اند که مردم نیز تعامل خوبی را برقرار کرده‌اند.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه در دوره جدید به رقبای برنامه «خاطره» در شبکه‌های دیگر نیز افزوده شده، در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که به شکلی نو ارائه شده و با حفظ مخاطب کنونی در پی افزایش آنان هم باشند.


منبع: باشگاه خبرنگاران