کد خبر 463968
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

با بازی در سریال «معمای شاه» دومین بار است که ایفاگر نقش بختیار در یک اثر تاریخی هستم.

به گزارش مشرق، سیامک اطلسی صداپیشه و بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این مجموعه گفت: در این مجموعه نقش «شاپور بختیار» را ایفا می‌کنم. در واقع در این سریال 37 روز دوران نخست وزیری او نمایش داده می‌شود. به طور کل وقایع سیاسی که در زمان 37 روز نخست‌وزیری بختیار رخ می‌دهد را به تصویر کشیده‌ایم.

وی ادامه داد: در حدود 4 ماه جلوی دوربین بودم (25 جلسه) و لوکیشن‌هایی که در آن‌ها کار کردیم عبارت بودند از اتاق جنگ، نخست وزیری، و کاخ‌های نیاوران، سعد‌آباد، گلستان.

اطلسی تصریح کرد: این دومین بار است که در نقش شاپور بختیار ظاهر می‌شوم. کار قبلی نیز یک فیلم تاریخی بود. اما «معمای شاه» به طور ویژه به این نقش پرداخته است. یعنی تا زمانی که با آن بیانیه معروف امام خمینی (ره) مبنی بر «من تو دهن این دولت می‌زنم» بختیار گفت که بلیط من را اوکی کنید.

وی در مورد ویژگی‌های این شخصیت بیان کرد: این کاراکتر شخصیتی بود که من در دوران نخست وزیری او حضور داشته‌ام و او را دیده بودم. همچنین مشاهده وقایع انقلاب و تظاهرات و آشنایی با حال و هوای آن زمان، همچنین مطالعه بیوگرافی وی و کمک‌های فراوان آقای ورزی باعث شد تا بتوانم از عهده ایفای این نقش برآیم.

اطلسی اظهار داشت: ویژگی بارز این مجموعه به طور مسلم به تصویر کشیدن تاریخ سلطنت محمدرضا و بخشی از پادشاهی پدرش است. البته «معمای شاه» تمام این وقایع را به همان شکلی که در تاریخ روی داده نمایش می‌دهد. به علاوه نکته قابل تأمل در این سریال نشان دادن تمام افراد و اقدامات آنان است. بنابراین جوانان و فرزندان ما که در آن دوران حضور نداشته‌اند با رصد کردن این کار به اتفاقات زمان پهلوی و دلایل وقوع انقلاب اسلامی پی خواهند برد.
 
مورد بعدی که باید به طور ویژه به آن اشاره کنم، همگام شدن و حرکت رو به جلوی آقای ورزی با بازیگران است. او با مطالعه فراوان همراه گروه بوده و تاریخ معاصر را به شکلی درست به تصویر کشیده است.

بازیگر «مختارنامه» در خصوص همکاری با ورزی عنوان کرد: کار با آقای ورزی بسیار راحت و خوب بود. بدون هیچ استرسی در این کار فعالیت کردم. خواسته مهم ورزی «معمای شاه» وفاداری به آن بود. به طوری که تا وقتی فرم لباس، گریم، فضا و دیگر عوامل به شکل درست کنار هم قرار نمی‌گرفتند کار کلید نمی‌خورد. در کل از حضور در این مجموعه بسیار راضی‌ام.

سیامک اطلسی بیان کرد: یکی از مشکلات ساخت کارهای تاریخی مسئله بودجه است. تا به حال کارهای مذهبی و تاریخی زیادی ساخته شده است که مردم از دیدن آن‌ها راضی بوده و هم‌اکنون نیز آنها را پسندیده‌اند ماجرا‌ها و داستان‌های زیادی را برای تبدیل شدن به آثار تاریخی داریم.

اطلسی اشاره کرد: شخصیت‌های موجود در این مجموعه شباهت‌های بسیاری با اصل پرسوناژها، فضاها و اصطلاحات واقعی آن زمان دارند. بنابراین نسل قدیم با تماشای این سریال ارتباط خوبی برقرار می‌نمایند. نسلی که در آن دوره حضور داشته و هم‌اکنون در سنین 50-60 سالگی و بالاتر به سر می‌برند. «معمای شاه» از نظر تاریخی بسیار به حال و هوای زمان سلطنت پهلوی نزدیک است.

وی در خصوص گریم شهرام خلج گفت: کار آقای خلج بی‌نظیر و در کار خود استاد است. خلج عکس هر شخصیت را مقابل خود گذاشته و با توجه به آناتومی بازیگر به شکلی بسیار حرفه‌ای چهره فرد مورد نظر را در آورده است.

وی در پایان ضمن تشکر عنوان کرد: امیدوارم مردم و نسل جوان بیننده‌ این سریال باشند و با توجه ویژگی‌های مثبت آن فکر می‌کنم که ارتباط خوبی را با آن برقرار می‌کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس