کد خبر 436059
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

گروه تروریستی داعش با انتشارتصاویری فعالیت یکی از کارگاههای ساخت گلوله های خمپاره و بمبهای دست ساز خود را به نمایش در آورده است.

گروه بین الملل مشرق- گروه تروریستی داعش با انتشارتصاویری فعالیت یکی از کارگاههای ساخت گلوله های خمپاره و بمبهای دست ساز خود را به نمایش در آورده است. بنا بر ادعای داعش این کارگاه در استان دیالی در شرق عراق واقع شده و روزانه در آن حدود 200 گلوله خمپاره و 100 کیلوگرم مواد منفجره تولید می شود. 



لازم به ذکر است که استان دیالی در مجاورت استان کرمانشاه در غرب ایران واقع شده و در حمله سال گذشته داعش بخشهای سنی نشین آن محل فعالیتهای گسترده عناصر داعش بوده است. با تشکیل حشد الشعبی و آغاز عملیاتهای پاکسازی منطقه به منطقه مناطق اشغال شده عراق، دیالی نخستین منطقه ای بود که مورد پاکسازی قرار گرفت و هم اکنون تعداد بسیار کمی از تروریستها در برخی روستاها و بیابانهای اطراف مناطق سنی نشین آن حضور غیر فعال دارند.


در رابطه با موضوع تولید گلوله های خمپاره و سلاحهای دست ساز نیز این نکته لازم به یادآوری است که این موضوع امری  تبلیغاتی و با هدف مظلوم نمایی صورت می پذیرد. چرا که روزانه هزاران تن سلاح و مهمات از طریق مرزهای ترکیه و عربستان سعودی و اردن وارد استان الانبار در غرب عراق که حدود 90 درصد از آن در اشغال داعش است شده و از آنجا به سایر مناطق تحت سیطره این گروه ارسال می گردد در نتیجه این گروه نیازی به ساخت تسلیحات و مهمات دست ساز که از دقت پایینی برخوردار هستند ندارد.