همزمان با تشدید حملات داعش به مناطق غربی و شمالی عراق، گروهی از مستشاران نظامی آمریکایی و اروپایی به آموزش نیروهای ارتش عراق مشغول هستند.

گروه بین الملل مشرق- همزمان با تشدید حملات داعش به مناطق غربی و شمالی عراق، گروهی از مستشاران نظامی آمریکایی و اروپایی به آموزش نیروهای ارتش عراق مشغول هستند. رسانه های عراقی صبح امروز تصاویری از اردوگاه آموزشی ارتش این کشور در منطقه "التاجی" در شمال بغداد، منتشر کرده ند که مستشاران "استرالیایی و نیوزیلندی" در حال آموزش های ویژه نظامی به نظامیان عراقی هستند.

آموزش ویژه نظامیان عراقی زیر نظر مستشاران اروپایی+تصاویر

آموزش ویژه نظامیان عراقی زیر نظر مستشاران اروپایی+تصاویر

لازم به ذکر است که از بدو سقوط نظام دیکتاتوری صدام در سال 2003 تا کنون مستشاران اروپایی و آمریکایی بصورت انحصاری و طی قراردادهای مالی بسیار سنگین و گزاف امر آموزش و سازماندهی ارتش جدید عراق را بر عهده داشته اند. ارتشی 300 هزار نفره که آنها آموزش دادند سال گذشته یارای مقابله با کمتر از 7500 تروریست داعشی که با عبور از مرزهای استان دیرالزور در شرق سوریه وارد عراق شده بودند را نداشته و شکست سختی را متحمل شد.

آموزش ویژه نظامیان عراقی زیر نظر مستشاران اروپایی+تصاویر

آموزش ویژه نظامیان عراقی زیر نظر مستشاران اروپایی+تصاویر

این در حالی است که تعداد بسیار کمی از مستشاران نظامی ایرانی که بنا بر دعوت رسمی دولت عراق امر آموزش نیروهای مردمی این کشور را بر عهده داشته اند، با سازماندهی تشکیلات بسیح مردمی (حشد الشعبی) به استعداد نیروی اولیه 35 هزار نفر دارای کارنامه بسیار درخشان نظامی، عملیاتی و اجرایی بوده و ضمن آزاد سازی دهها هزار کیلومتری مربع از اراضی اشغالی عراق از لوث وجود داعش و بعثیها، مستعد به گسترش نیروی سازمانی خود به چند برابر ظرفیت فعلی نیز می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    ارتش عراق بی مقدار هست،تقصیر مستشاران غربی چیه؟ ارتش عراق بدون رویاروئی با داعش قالب تهی کرد و اصلا ما شاهد درگیری سربازان عراقی با نیروهای دولت اسلامی نبودیم که بشه ارزیابی درباره کیفیت اموزش های غربی ها داشت شما گزارش های مربوط به ارتش عراق رو بخونید.فساد تو این ارتش بیداد میکنه...تبعیض...درگیری های فرقه ای اصلا بنظر خودتون چرا مستشاران ایرانی یه نیروی جدید تشکیل دادن؟چرا روی همین ارتش عراق حساب باز نکردن و به آموزششون نپرداختن؟ قطعا یک دلیلش میتونه این باشه که اونا بهتر میدونستن که این ارتش کاری ازش ساخته نیست ارتش عراق ضعیفه چون سیاسی کاری در اون سکه رایجه...مقصر غربی ها نیستن...مقصر هیات حاکمه عراق هست..
  • yaser ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
    0 0
    خب ارتش یک کشور باید متشکل از تمام اقشار و طوایف جامعه باشه،نمیشه که همه ارتشیا شیعه باشن،از نظر جنابعالی تنها راه حل تقسیم عراق میباشد که به ضرر همه همسایگان هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس