کری و جدال رسانه‌ای ایمون زاید و پرویز مظلومی وارد مرحله تازه ای شد در حالی که به نظر می رسد دود این نبرد به چشم سرمربی استقلال خواهد رفت.

گروه ورزشی مشرق - پس از انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید استقلال، ایمون زاید ایرلندی که در میان پرسپولیسی‌ها به قاتل استقلال معروف است، در یک مصاحبه جنجالی و با ادبیاتی نامناسب این انتخاب باشگاه استقلال را زیر سوال برد. مهاجم محبوب پرسپولیسی‌ها که طی ده دقیقه عامل شکست استقلال پرویز مظلومی در بازی تاریخی سرخابی‌ها در لیگ یازدهم شد و مدتی نیز در آلومینیوم هرمزگان زیر نظر مظلومی کار کرد؛ در گفتگوی جنجالی اش گفت استقلالی‌ها در انتخاب مجدد پرویز مظلومی به عنوان سرمربی دچار اشتباه شده اند. (اینجا)

همین امر سبب شد تا سرمربی جدید آبی‌ها نسبت به این صحبت‌های غیر مودبانه، خیلی کوتاه واکنش نشان دهد. مظلومی علت این اظهارات زاید را اینگونه بیان کرد: «او باز بی‌تیم مانده و با این حرف‌ها دارد بازار گرمی می‌کند. پرسپولیسی یعنی علی دایی، علی پروین، باقری، مهدوی کیا و کریمی و خیلی های دیگر نه این بازیکن. او در اندازه ای نیست که جوابش را بدهم!»

در اینکه ایمون زاید عمل درستی انجام نداده و گفته‌هایش در مورد مظلومی بی ادبانه بوده شکی نیست و نه تنها قصد سرپوش گذاشتن بر اظهارنظر غیرمحترمانه این مهاجم را نداریم، بلکه این اظهارات را محکوم هم می‌کنیم. با این حال سرمربی استقلال هم در جایگاهی قرار دارد که نباید بدون مطالعه هر چه به نظرش رسید را مطرح کند و نیامده پاسخ کری حریفان را با اطلاعات غلط بدهد!

مظلومی که در میان هوادارانش به سوبله چوبله معروف است، می‌گوید زاید بدون تیم مانده و قصد بازار گرمی دارد اما شواهد و قرائن چنین ادعایی را به طور کل رد می کند. چرا که ایمون زاید در لیگ برتر مالزی بازی می کند و اتفاقا بهترین گلزن این تیم هم به حساب می آید.



* زاید هم بازی الحاجی دیوف
ایمون زاید که البته در آلومینیوم هرمزگان روزگار موفقی راکنار پرویز مظلومی -لیگ دوازدهم- سپری نکرد؛ پس از یک فصل بازی در شامروک ایرلند، در فصل 15-2014 به طور قرضی به اسلیگو روورز در لیگ برتر ایرلند رفت و طی 12 بازی 5 گل برای این تیم به ثمر رساند.

زاید پس از اتمام قراردادش با شامروک اول ژانویه 2015 با یک قرارداد 1.5 ساله راهی لیگ برتر مالزی و تیم صباح شد و هم اکنون در این تیم عضویت دارد. صباح در کنار ایمون برای پر قدرت‌تر کردن خط آتش خود، الحاجی دیوف مهاجم اسبق لیورپول، بولتون، بلکبرن و لیدز را هم به ترکیب خود افزوده بود.


جهت اطلاع بیشتر سرمربی جدید استقلال اضافه می‌شود که اتفاقا زوج دیوف سنگالی و زاید ایرلندی -لیبیایی در کنار هم موفق عمل کرده اند و طی 12 هفته 11 گل از مجموع 27 گل صباح را به ثمر رسانده اند. در این بین ایمون 7 گل زده (در رده دوم جدول گلزنان) و مهاجم سرشناس آفریقایی 4 گل و البته درخشش این دو – احتمالا – تا پایان لیگ مالزی ادامه خواهد داشت.

ایمون زاید آخرین بازی خود را هم دو روز پیش یعنی 22 ژوئن مقابل تیم نگری سمبیلان انجام داد و یکی از دو گل صباح را در تساوی 2-2 دو تیم به ثمر رساند.

در پایان تصاویری از حضور ایمون زاید در تیم صباح را می توانید ببینید:

{$sepehr_album_28107}