منابع اطلاعاتی غربی از قصد اسراییل برای به راه انداختن جنگ جدید علیه مردم و مقاومت اسلامی لبنان در ماهها آبنده خبر داده اند.

گروه بین الملل مشرق- منابع اطلاعاتی غربی از قصد اسراییل برای به راه انداختن جنگ جدید علیه مردم و مقاومت اسلامی لبنان در ماهها آبنده خبر داده اند. به گفته منابع اطلاعاتی و سیاسی غربی، رژیم غاصب صهیونیستی در ادامه سیاستهای تجاوزکارانه خود علیه لبنان، در صدد به راه اندازی جنگی جدید علیه لبنان و حزب الله می باشد.


این منابع افزوده اند، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مقرر کرده اند تا بار عمده این عملیات بر عهده نیروی هوایی ارتش اسراییل قرار گرفته و مهمترین هدف این عملیات نابودی مراکز نظامی و سکوهای پرتاب موشک مقاومت اسلامی لبنان حزب الله و انهدام زیرساختهای نظامی و غیر نظامی منطقه جنوب لبنان خواهد بود.


در این میان بانکی از اهداف نظامی و غیر نظامی منطقه جنوب لبنان تهیه شده است که می بایستی طی 24 ساعت نخست از زمان آغاز تجاوز اسراییل به لبنان، بشدت مورد هجوم هوایی قرار گرفته و به سرعت نابود گردد. این منابع افزودند مهمترین هدف حملات هوایی اسراییل، مناطق مسکونی جنوب لبنان شامل بیش از 240 روستا با بیش از یک و نیم میلیون نفر جمعیت ساکن در آنها می باشد.


هدف اسراییل از حمله به روستاهای جنوب، وادار کردن اهالی آنها به مهاجرت دائمی، انهدام زیرساختهای احتماعی و نظامی حزب الله و ایجاد منطقه حائل در نزدیکی مرز لبنان و فلسطین اشغالی می باشد. تجاوز و جنگ های اسراییل علیه لبنان و سایر کشورهای همسایه فلسطین اشغالی امری جدید نبوده و آخرین تجاوز اسراییل به لبنان نیز با شکست مفتضحانه صهیونیستها و تلفات و خسارات بسیار سنگین مالی، جانی و تدارکاتی و نظامی آنها همراه بوده است.