"دپیان" هشتمین ساخته سینمایی اودیار ، اقتباسی از کتاب "نامه های ایرانی" نوشته مونتسکیو است. آثار ژاک اودیار از سینمای روشنفکری - انتقادی فرانسه فاصله می گیرد و تعلقات ژانری خود را به جریان اصلی سینمای هالیوود عیان می سازد.

گروه فرهنگی مشرق - ژاک اودیار کارگردان فرانسوی و سازنده آثاری همچون قهرمان خود ساخته 1996 و پیامبر 2009 می باشد او متولد 1951 است و فعالیت سینمایی خود را از سال 1980 با نوشتن فیلمنامه آغاز نمود.او نگارش فیلمنامه های مشهوری چون حرفه ای 1981 و استرالیا 1989 را در کارنامه خود دارد.

آثار ژاک اودیار از سینمای روشنفکری - انتقادی فرانسه فاصله می گیرد و تعلقات ژانری خود را به جریان اصلی سینمای هالیوود عیان می سازد. او پیش از فیلم "دیپان" 2015 ، فیلم ضعیف "زنگار و استخوان" را در سال 2012 بر اساس داستان کوتاهی از کریگ دیویدسن ساخت."زنگار و استخوان" داستان زنی جوان است که اشتغال به مربی گری نهنگ در پارک تفریحی را بر عهده دارد، او بر اثر حمله نهنگ از دو پا فلج می شود و این حادثه تاثیر بسیاری بر زندگی اش می گذارد، در این زمان با مردی آشنا می شود و این آشنایی سبب تحولاتی در زندگی او می گردد."زنگار و استخوان" درامی ساده انگار و پیرو قواعد ژانری ملودرام با گرایشات جنسی فراوان است.
  




"دپیان"
هشتمین ساخته سینمایی اودیار می باشد که اقتباسی ست از کتاب "نامه های ایرانی" نوشته مونتسکیو ، داستان این فیلم درباره یک مرد اهل آسیای شرقی است که همراه دو غریبه که وانمود می کنند زن و همسرش هستند در حومه پاریس مستقر می شوند فیلم روایتی از تلاش آنان برای گذران زندگی و عبور از مشکلات فراوان مهاجرتی ناخواسته است.





ژاک اودیار پیش از این دو بار برنده جایزه سزار برای بهترین کارگردانی شد و در سال 2009 جایزه بزرگ جشنواره کن را برای فیلم "پیامبر" کسب کرد لذا فتح نخل طلا پس از یک دوره افول (به خصوص با ساخت اثر ضعیفی چون "زنگار و استخوان") با "دپیان" دور از ذهن نبود.