یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی طی سخنانی گفت که اسرائیل می‌تواند به صورت یکجانبه علیه ایران وارد عمل شود.

به گزارش مشرق، "یوال اشتاینیتز" وزیر امور اطلاعاتی اسرائیل روز پنج شنبه گفت که اسرائیل می‌تواند به صورت یکجانبه علیه ایران وارد عمل شود.

وی همچنین مدعی شد که تهران در ارائه امتیازات در گفت‌وگوها با قدرت‌های جهانی شکست خورده است.

این مقام صهیونیست که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: این چیز خیلی خاصی نیست اما تمامی گزینه‌ها همچنان روی میز است. ما هرگز حق اسرائیل برای دفاع از خود به دلیل برخی محدودیت‌های دیپلماتیکی را رد نمی‌کنیم.

اشتاینیتز در ادامه گفت که ایران هنوز هیچگونه انعطاف پذیری یا انعطاف پذیری کمی درباره موضوعات کلیدی نظیر غنی سازی اورانیوم، تخریب زیرساخت‌های مربوط و سرنوشت رآکتور هسته‌ای اراک و سایت فردو داشته است.

وزیر امور اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این تصویر غم انگیزی است. ایرانیان اقدام زیادی انجام نداده‌اند بنابراین ما خیلی آشفته هستیم.

وی مدعی شد توافقی که میان ایران و غرب در حال آماده سازی است مملو از نفاط ضعف است.

این مقام صهیونیستی گفت: اگر توافقی نباشد بنابراین هیچگونه توافقی حاصل نمی‌شود اما از زمانی که ما خوشبینی‌هایی از هر دو طرف می‌بینیم به نظر می‌رسد که تا پایان ماه مارس توافقی حاصل شود و این بدان معناست که بدون آنکه ایران هیچگونه اقدام قابل توجهی انجام دهد، توافق حاصل شده است.

وی اضافه کرد: اگر تصویر این چنین باشد، طی یک ماه تا چه اندازه قابل تغییر است.

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مونیخ با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و بر تعهد آمریکا بر ضرب الاجل تعیین شده تاکید کرد.

سه‌شنبه نیز "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که "اختلاف عمیقی" با "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا درباره موضوع هسته‌ای ایران دارد.

منبع: تسنیم