کد خبر 383121
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

جلال چراغپور مربی سابق تيم‌ملی فوتبال ايران از ابعاد ديگری به ديدار ايران و عراق نگاه می کند.

به گزارش مشرق، چراغپور راجع به دیدار ایران و عراق گفت: یک نیروی نظامی وقتی می‌ خواهد با کشوری بجنگد هرگز با آن کشور مانور نظامی مشترک نمی‌ گذارد.

وی ادامه داد: به عقیده من بزرگترین اشتباه ما در این مسابقات، انجام دیدار دوستانه با عراق چند روز قبل از آغاز مسابقات بود چراکه آنها کاملا ما را آنالیز کرده بودن مخصوصا قسمت چپ تیم‌ملی ایران و ضعف های دروازه‌بان مان را، چراکه دیدیم قسمت چپ تیم ما چقدر روی گل های خورده مقصر بودیم. شما ببینید آنها به جز گل اولشان، دو بار دیگر سعی کردند شوت را از بین پاهای حقیقی رو کنند و گل بزنند که حقیقی با تیزهوشی آن توپ ها را دفع کرده بود.

این کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: من هرگز نفهمیدم کدام مغز متفکری دیدار با عراق را برای ایران آن هم در آن مقطع هماهنگ کرد. البته آقای کی‌روش تقصیری ندارد چراکه فقط یک بازی دوستانه و تدارکاتی داشت و می‌ خواست بازی دیگری انجام دهد تا تیمش را بهتر بشناسد، اما وقتی احتمال می‌ رود ما با این تیم در مراحل بعدی بازی کنیم چرا باید آخرین و نزدیکترین بازی تدارکاتی مان در این بازی ها مقابل عراق باشد، آن بازی تداکارتی آفت جانمان شد و حریف ضعیف تر از خودمان را آنقدر بزرگ کردیم که روبه‌رویمان ایستاد. وقتی خبرنگاران نمی‌ توانند بروند کنار زمین تمرین و آماده سازی تیم‌ملی کشورمان را مشاهده کند، به دلیل لو نرفتن مسائل تاکتیکی که منطقی هم هست سوال اینجاست چرا یک چنین دیدارهایی را می‌ چینند که دست ما را رو کند؟ به هرحال ما حریف ضعیف تر از خودمان را بزرگ کردیم.

منبع: ورزش سه