روز چهاردهم برای کاروان ایران روزی طلایی و نقره ای بوده و نمایندگان ایران با کسب 3 طلا، 7 نقره و یک برنز به کار خود در این روز پایان دادند.

به گزارش مشرق، چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی امروز در رشته‌های مختلف پیگیری شد و نمایندگان ایران در تکواندو، والیبال، بسکتبال، کاراته، بوکس و کبدی به 3 طلا، 7 نقره و یک برنز دست یافتند.

نتایج کامل نمایندگان ایران در روز چهاردهم به شرح زیر است:

برنامه کامل مسابقات نمایندگان ایران در اینچئون +اسامی مدال آوران

آخرین به روز رسانی ساعت: 16:00

بسکتبال

فینال: ایران - کره جنوبی

«تیم ملی بسکتبال ایران در یک دیدار برابر و نزدیک در ثانیه های پایانی با شکست 79 بر 77 مقابل کره جنوبی به مدال نقره بازی‌های آسیایی رسید.»

والیبال

فینال: ایران - ژاپن

«تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر یک مقابل ژاپن برای نخستین بار به مدال طلای بازی‌های آسیایی رسید.»

تکواندو:

مردان 58 کیلوگرم (فرزان عاشورزاده) دور اول: فرزان عاشورزاده اولین دیدار خود به مصاف محمد عدنان خلیفه از اردن رفت و با پیروزی 9 بر 2 مقابل او به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت و با حریفی از تایلند مبارزه خواهد کرد.

دور دوم:عاشور زاده در این مرحله مقابل حریف تایلندی به میدان رفت و در نهایت با حساب 11 بر 2 به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

دور سوم: عاشورزاده در مرحله یک چهارم نهایی توانست از سد شوآی ژائو از چین بگذرد و به نیمه نهایی برسد. او در این مبارزه با نتیجه 11 بر 10 پیروز و مدال برنزش قطعی شد.

دور چهارم: فرزان عاشورزاده در وزن 58- کیلوگرم در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف چنگ یانگ‌وی از چین‌تایپه رفت و موفق شد با شکست حریفش به دیدار فینال برود. 

«فرزان عاشورزاده در فینال مقابل نورسلطان مامایف از قزاقستان قرار گرفت و با پیروزی مقابل این تکواندو کار به طلا رسید و بیستمین مدال طلای ایران را به ارمغان آورد.»

زنان 73 کیلوگرم (فاطمه روحانی): دور اول: فاطمه روحانی تکواندوکارِ وزن 73- کیلوگرم کشورمان در این دور استراحت خورد.

دور دوم: بانوی ملی پوش وزن 73- کیلوگرم تکواندو کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل نماینده برونئی به برتری رسید و برنز خود را قطعی کرد.

دور سوم: روحانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف "ابرار" از کویت رفت و با نتیجه 16 بر 3 در پایان راند دوم، برنده شد تا مدال نقره خود را قطعی و راهی مرحله فینال این رقابت ها شود.

«دور چهارم: روحانی برای کسب نشان زرین طلا در فینال  "سومی سورن" از کامبوج مبارزه کرد و با شکست 7-3  مقابل حریف خود به مدال نقره بسنده کرد.»

زنان  73+ کیلوگرم (اکرم خدابنده لو) دور اول: خدابنده‌ نخستین دور با قرعه استراحت روبرو شد.

دور دوم: اکرم خدابنده، نماینده کشورمان با «داوین سورن» از کامبوج روبرو شد و با شکست حریف خود با نتیجه 8 بر یک مدال برنزش را قطعی کرد.

دور سوم: خدابنده در دومین مبارزه خود به مصاف جونان وانگ از ماکائو رفت و توانست با شکست این تکواندوکار به دیدار فینال برسد.

«دور چهارم: اکرم خدابنده تکواندوکار وزن 73+ کیلوگرم بانوان کشورمان در فینال در مبارزه با حریفی از چین 10 بر 8 شکست خورد و نقره گرفت.»

کاراته:

مردان 60 کیلوگرم (امیر مهدیزاده) دور اول: میر‌ مهدی‌زاده نماینده وزن 60 ‌-کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در نخستین‌مبارزه خود به مصاف "‌داوالتوف" از کشور تاجیکستان رفت و با شکست حریف خود به مرحله بعدی راه یافت.

دور دوم: امیر مهدی زاده در دور دوم "وانگ فی" از چین را 11 بر 5 شکست داد و به جمع 4 مبارز برتر این وزن راه یافت.

«دور سوم: امیر مهدی زاده  در فینال مقابل " مصطفی رحمان" از اردن پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.»

61 کیلوگرم (فاطمه چالاکی) دور اول: فاطمه چالاکی در مرحله نخست مقابل حریف هنگ کنگی 3 بر صفر  به برتری رسید.

دور دوم: چالاکی مقابل میرزابئا حریف ازبکستانی با نتیجه 4 بر 2 مغلوب شد و به مرحله شانس مجدد رفت.

«دور سوم: فاطمه چالاکی در جدول شانس مجدد موفق شد در دیدار با حریفی از کره‌جنوبی  3 بر 2 به برتری رسیده و مدال برنز را از آن خود کند.»

68کیلوگرم (پگاه زنگنه) دور اول:  پگاه زنگنه در اولین مبارزه خود با کلثوم از پاکستان روبه‌رو شد و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید تا خود را برای مبارزات بعدی آماده کند.

دور دوم: زنگنه وی در این مرحله با حریفی از قزاقستان روبرو شد و با نتیجه 5 بر 2 مغلوب حریف خود شد و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

دور سوم: پگاه زنگنه مقابل حریفی از مالزی قرار گرفت و با نتیجه 2 بر یک نتیجه را واگذار کرد و از کسب مدال برنز بازماند.

بوکس:

جاسم دلاوری (ایران) – قزاقستان فینال 91+ کیلوگرم

«جاسم دلاوری نماینده وزن 91+ کیلوگرم تیم ملی بوکس در فینال به مصاف نماینده قزاقستان رفت و با شکست مقابل حریف خود مدال نقره بازی‌های آسیایی را کسب کرد.»

علی مظاهری (ایران) - قزاقستان فینال 91 کیلوگرم

 «مظاهری مقابل مبارزی از کشور قزاقستان به نام آنتون پینچوک با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد  و به نشان نقره رسید.»


آغاز رقابت ها از ساعت 08:30 بامداد

کبدی: 

«بانوان: فینال کبدی بانوان هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی بین تیم‌های ایران و هند امروز (جمعه) برگزار شد که بانوان کشورمان موفق به کسب مدال طلا نشدند.»

«مردان: تیم ملی کبدی مردان ایران که در دیدار نهایی بازی‌های آسیایی به مصاف هند رفته بود در پایان با نتیجه 27 بر 25 شکست خورد و به مدال نقره رسید

**این جدول به روز رسانی می شود**

{$sepehr_album_18162}