تکواندوکار 17 ساله وزن 58- کیلوگرم کشورمان موفق شد با یک مبارزه زیبا و تهاجمی بازی باخته را به سود خود رقم زده و چهارمین طلای تکواندو و بیستمین طلای کاروان کشورمان را در بازی‌های آسیایی اینچئون کسب کند.

عاشورزاده چهارمین طلایی تکواندوی/ ایران به رکورد گوانگژو رسیدبه گزارش مشرق، در ادامه آخرین روز رقابت‌های تکواندوی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2014 در اینچئون در فینال وزن 58- کیلوگرم مردان فرزان عاشورزاده مقابل"نورسلطان مامایف" از قزاقستان 7 بر 4 پیروز شد و طلا گرفت.

این پیروزی در حالی به دست آمد که عاشورزاده تا پایان راند دوم 4-2 از حریف خود عقب بود و در راند سوم با یک مبارزه زیبا و تهاجمی موفق شد 5 امتیاز بگیرد و مدال طلا را با شایستگی به خود اختصاص دهد.

جایگاه ایران در جدول توزیع مدالی اینچئون +اسامی مدال آوران

تکواندوکار 17 ساله ایران برای رسیدن به این مرحله در مبارزه اول خود 9 بر 2 نماینده اردن، در دور دوم 11 بر 2 نماینده تایلند، در دور سوم 11 بر 10 تکواندوکار چینی و در مرحله نیمه نهایی هم 13 بر 6 ورزشکار چین تایپه را برده بود.

تیم تکواندو کشورمان با کسب این مدال با 4 طلا، 2 نقره و یک برنز به کار خود در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی پایان داد. تکواندوی ایران در بخش مردان شش نماینده داشت که 4 طلا توسط حجی زواره، اسبقی، خدابخشی و عاشورزاده گرفتند و کرمی و مردانی حذف شدند.

در بخش بانوان هم پنج نماینده داشتیم که حاجی پور برنز گرفت. شش پری و ایزدی حذف شدند و در وزن 73- کیلوگرم بانوان فاطمه روحانی و در وزن 73+ کیلوگرم اکرم خدابنده نقره گرفتند.

طلای عاشورزاده ایران را از نظر تعداد مدال طلا به رکورد گوانگژو رساند. 4 طلای تکواندو بهترین نتیجه تاریخ ایران در بازی‌های آسیایی است. کاروان ورزش ایران عنوان چهارمی دوره گذشته را به قزاقستان واگذار کردند اما عنوان پنجمی را تثبیت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ما4طلا تکواندو گرفتیم قزاق ها7طلا در بوکس.وقتی قزاق ها در تکواندو مغلوب ایرانی ها شدند دلمون از شکست بوکسرهاخنک شدالبته بوکسرهای ایران واقعا قوی هستند فقط باید بهش توجه کرد تا ان شاءا...بازیهای آسیایی آینده مدال طلا بگیریم
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    انمصافا" قزاقها بی نظیرند.به نظر می رسد ظرف چند دوره اینده جای ژاپن وئحتی کره را بگیرند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس